کد مطلب: ۵۸۷۵۸۰

آمار کرونا در ایران ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / مجموع جانباختگان، ۱۲۳ هزار و ۲۷۵ نفر

آمار کرونا در ایران ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / مجموع جانباختگان، ۱۲۳ هزار و ۲۷۵ نفر

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۲۷۵ نفر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۱ مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۲۹۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۸۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۲۷۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۲۶۴ هزار و ۷۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵ هزار و ۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۳ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۳۹۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند ( ایسنا ).

آمار تزریق واکسن

همچنین بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور به ۶۸ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۳۰۷ دُز رسید.

تا کنون ۴۶ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۱۰۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۱ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۰۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۸ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۳۰۷ دُز رسید.

همچنین در شبانه‌روز گذشته، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۲۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد ( ایسنا ).

آمار کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان تاکنون به ۲۳۹ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۸۲ هزار و ۱۰۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۶ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۰۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۱ هزار و هند با بیش از ۴۵۱ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۸ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشتند، در رتبه هشتم جهان قرار دارد ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سارا

    لطف نکات بهداشتی فراموش نکنید