کد مطلب: ۲۹۹۷۳۲

آمار ۵ میلیون نفری جذب گردشگر به کشور واقعی نیست

آمار ۵ میلیون نفری جذب گردشگر به کشور واقعی نیست

عضو فراکسیون گردشگری مجلس گفت: در دنیا، آمار گردشگران و ورود آنها را براساس اقامت در هتل محاسبه می‌کنند ولی ما این آمار را براساس عبور از مرز محاسبه می‌کنیم و لذا بسیاری از این ۵ میلیون نفر گردشگر که ثبت آمار شده‌اند فقط از مرز ما عبور کرده‌اند.

رامین پولادرگ افزود: استفاده نکردن از نیروهای متخصص و فنی در نهادهای دولتی و خصوصی را می‌توان عمده دلایل ناکارآمدی سیاست‌های صنعت گردشگری در کشور عنوان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، او ادامه داد: البته متخصص و کاربلدان چندانی هم در رشته‌های گردشگری نداریم.

پولادرگ تصریح کرد: از دیگر دلایل ضعف در صنعت گردشگری می‌توان بر ضعف در صدور روادید و مناسب نبودن نرخ آن اشاره کرد، این در حالیست که با کاهش ارزش پول ملی و افزایش ارزش دلار ، گردشگری می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

او ادامه داد: ممکن است که امسال ورود گردشگران خارجی به ایران با 38% افزایش روبرو شده باشد اما این تعداد گردشگر سازماندهی نشده‌اند، چون در گام اول باید گفت ما فرودگاه بین‌المللی به معنای واقعی نداریم، وقتی یک مسافر اروپایی وارد ایران می‌شود و قصد سفر به مثلث گردشگری ایران یعنی اصفهان، شیراز و یزد را می کند با مشکل حمل و نقل جاده‌ای و ریلی مواجه می‌شود، امنیت و آرامش در این زمینه ها وجود ندارد.

کمبود رستوران‌های بین شهری از دیگر مشکلات گردشگر است. نبود سرویس بهداشتی مناسب بین شهری از دیگر مسائلی است که گردشگران را آزار می‌دهد. حتما باید زیرساخت‌های گردشگری را بهبود ببخشیم.

مهدیه شهرابی فراهانی پژوهشگر حوزه گردشگری هم گفت: درکشور ما نگاه به گردشگر ،​غیر علمی است.

پولادرگ نیز گفت: بروکراسی حاکم بر فضای گردشگری با موانع و مشکلات بسیاری در بخش‌های دولتی روبرو است.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون گردشگری مجلس نیز گفت: در دنیا، آمار گردشگران و ورود آنها را براساس اقامت در هتل محاسبه می‌کنند ولی ما این آمار را براساس عبور از مرز محاسبه می‌کنیم بسیاری از این 5 میلیون نفر گردشگر که ثبت آمار شده‌اند فقط از مرز ما عبور کرده اما در کشور اقامت نکرده اند بر این مبنی سازمان گردشگری جهانی در محاسبه نرخ در آمدهای گردشگری، آمار ایران را حدود یک میلیون نفر محاسبه کرده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.