کد مطلب: ۲۳۵۹۵۴

آمریکا باید به برجام متعهد بماند

آمریکا باید به برجام متعهد بماند

برنامه جایگزینی برای برجام وجود ندارد و ایالات متحده باید تا زمانی که گزینه بهتری ندارد به آن متعهد بماند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با خبرنگاران گفت که برنامه جایگزینی برای برجام وجود ندارد و ایالات متحده باید تا زمانی که گزینه بهتری ندارد به آن متعهد بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی امروز در یک گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا گفت: من برنامه دیگری [برای برجام] ندارم. بگذارید به چارچوب کنونی عمل کنیم، زیرا بهتر از وضعیتی شبیه [پرونده] کره شمالی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برجام را بدترین معامله ممکن خوانده است و به متحدان اروپایی خود برای همکاری با واشنگتن در جهت اصلاح برجام فشار می‌آورد. وی در روز دوازدهم ماه مه (۲۲ اردیبهشت) درباره ماندن در برجام یا ترک آن تصمیم خواهد گرفت.

ماکرون در مصاحبه با فاکس نیوز همچنین به مساله سوریه اشاره کرد و اظهار داشت که فرانسه و آمریکا رابطه بسیار ویژه‌ای با هم دارند و «مأموریت دو کشور مبارزه با تروریسم» است.

رئیس جمهوری ایالات متحده در پی آن است تا نیروهایش سریع‌تر خاک سوریه را ترک کنند، با این حال امانوئل ماکرون مدعی شد در صورتی که این اتفاق روی دهد دست ایران به عنوان یکی از مدافعان بشار اسد در اتفاقات سوریه بازتر خوهد شد.

رئیس جمهوری فرانسه در انتها با اشاره به موشک‌های بالستیک ایران مدعی شد قصد دارد تا با کامل کردن برجام قدرت ایران در منطقه را محدود کند.

منبع: صدای ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.