کد مطلب: ۳۲۵۱۱۷

آمریکا برای کشتن نیم میلیون نفر ۶ تریلیون دلار هزینه کرد

آمریکا برای کشتن نیم میلیون نفر ۶ تریلیون دلار هزینه کرد

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که دولت آمریکا از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد در حدود نیم میلیون نفر را در جنگ‌ها کشته و ۶ تریلیون دلار هزینه کرده است.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته شده از سوی موسسه واتسون در بخش امور بین‌الملل و روابط عمومی دانشگاه «برون» مشخص شد که در حدود ۳۷۰ هزار نفر به طور مستقیم به دلیل خشونت‌های مرتبط با جنگ‌های آمریکا جان خود را از دست داده‌اند؛ در حالی که بسیاری هم به دلیل سو‌تغذیه و تخریب زیرساخت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز،برآورد می‌شود که ۲۵۰ هزار غیر نظامی در جنگ‌هایی که به رهبری آمریکا انجام گرفته شده مرده‌اند و بیش از ۱۰.۱ میلیون نفر هم آوارده شده‌اند. ضمن اینکه ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از نیروهای نظامی آمریکایی و ۷ هزار و ۸۰۰ نیروی نظامی قرار دادی و نیز بیش از ۱۱۰ هزار نفر جنگجو از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد در جنگ‌های مرتبط با آمریکا کشته شده‌اند.

البته این رقم شامل مرگ بیش از ۵۰۰ هزار نفر در جنگ سوریه نمی‌شود که دولت آمریکا و دیگر قدرت‌ها به دنبال سرنگونی دولت سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی بودند. این تحقیق نشان می‌دهد جنگ‌های آمریکا در عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه در حدود ۵.۹ تریلیون دلار هزینه بر روی دست دولت آنها گذاشته است. همچنین ایالات متحده هم از سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد برای جنگ‌های خود در اطراف جهان ۵.۹ تریلیون دلار هزینه کرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا در ماه مارس سال جاری میلادی ادعا کرده بود که هزینه‌های ایالات متحده برای جنگ‌های خود از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد فقط ۱.۵ تریلیون دلار بوده است.

هزینه های جنگ آمریکا منجر به افزایش بدهی ملی و کسری بودجه ایالات متحده شده است؛ ضمن اینکه مبالغی را که آمریکا برای امور جنگ خود قرض گرفته باید با پرداخت‌های بهره در آینده تسویه کند و برآورد می‌شود که پرداخت‌های بهره تا سال ۲۰۵۳ میلادی ۷.۹ تریلیون دلار باشد. بر پایه این گزارش، هزینه‌های جنگ آمریکا بر روی نسل‌های آینده این کشور به دلیل مشکل کسری بودجه طولانی مدت، تاثیر خواهد گذاشت.

منبع:اسپوتنیک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.