کد مطلب: ۶۰۹۲۶۳

پوتین:

آمریکا قابل اعتماد نیست

آمریکا قابل اعتماد نیست

رئیس‌جمهور روسیه گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست زیرا هرگاه معاهدات بین‌المللی را به نفع خود نبیند، از آن خارج می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه طی سخنرانی خود در نشستی که در وزارت دفاع روسیه برگزار شد، از بی‌اعتنایی آمریکا به تعهدات بین‌المللی خود انتقاد کرد.

پوتین که در بخشی از اظهارات خود درباره ضرورت اخذ تضمین‌های امنیتی لازم از ناتو اظهار داشت: «در موضوع عدم توسعه ناتو به سمت شرق، روسیه تنها به کلمات و قول‌هایی که نتیجه آنها مدت‌هاست مشخص شده است، اکتفا نمی‌کند، بلکه دنبال توافقات حقوقی الزام‌آور خواهد بود.»

وی ادامه داد: «البته من و شما به خوبی آنها را می‌شناسیم. حتی تضمین‌های حقوقی بلندمدت هم قابل اتکا نیست زیرا ایالات متحده هرگاه به هر دلیلی معاهدات بین‌المللی را برخلاف منافع خود ببیند، به‌راحتی از این معاهدات خارج خواهد شد.» (تسنیم)

رئیس جمهور روسیه با بیان این که ایالات متحده مقصر تشدید تنش‌ها در اروپا است، گفت: همانطور که قبلاً متذکر شدم، در صورت تداوم خط تهاجمی مشهود همکاران غربی ما، اقدامات تلافی‌جویانه مناسبی را از نظر فنی-نظامی انجام خواهیم داد و به اقدامات غیردوستانه واکنش سختی نشان خواهیم داد. می‌خواهم تاکید کنم، ما حق داریم این کار را انجام دهیم، ما حق داریم اقداماتی را انجام دهیم که برای تضمین امنیت و حاکمیت روسیه طراحی شده است.( فارس )

پوتین ادامه داد، از بابت اینکه چرا غرب از جدایی طلبی قفقاز در دهه ۹۰ میلادی با کمک تروریست‌ها حمایت کرد، شگفت زده شد.

او افزود: چه ضرورتی داشت که غرب از جدایی طلبی قفقاز شمالی آن هم با کمک سازمان‌های تروریستی دفاع کند؟ مشخص است که آنها از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. خوب چرا؟ چرا باید ناتو پیشروی‌هایی داشته باشد و از معاهده‌های موشک‌های ضد بالستیک خارج شود؟

رئیس جمهوری روسیه افزود: برخی از بدخواهان روسیه پیشنهادهای مسکو را درباره تضمین‌های امنیتی یک اولتیماتوم می‌دانند. اسناد ما، پیش نویس‌های معاهده‌ها و توافق‌ها ما درباره مسائل مربوط به تضمین‌های امنیتی و ثبات در منطقه به مقام‌های ارشد آمریکا و ناتو ارسال شده‌اند. ما قبلا شاهد بودیم که برخی از بدخواهان، آنها را به عنوان اولتیماتومی از سوی روسیه می‌دانند که اینطور نیست.

پوتین همچنین گفت، روسیه امیدوار است که گفتگوهایی سازنده و معنادار درباره تضمین‌های امنیتی با آمریکا با نتیجه نهایی قابل تشخیصی داشته باشد. ما به دنبال گفتگوهایی معنادار و سازنده در چارچوب زمانی مشخص همراه با نتیجه‌ای نهایی هستیم که تضمین کننده امنیتی برابر برای همه باشد.( ایسنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.