کد مطلب: ۲۹۷۷۶۹

آمریکا چهره تجارت جهانی دریایی را خدشه‌دار کرد

آمریکا چهره تجارت جهانی دریایی را خدشه‌دار کرد

سعیدی گفت: آمریکا با ایجاد محدودیت، امنیت تجارت بین‌المللی را خدشه‌دار کرده و همین موضوع باعث شده که ناوگان‌های حمل و نقل دریایی دچار آسیب شوند و این آسیب دیدگی در ماه‌های آینده بیشتر می‌شود.

محمد سعیدی مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران در سالروز گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بین‌المللی دریانوردی به طور قطع باید از مسائل و چالش‌هایی بخش دریایی کشورها آگاه باشد،اظهار کرد: برای شرکت‌های کشتی‌رانی و اساسا ناوگان‌های بین‌المللی، امنیت از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: ایجاد امنیت در تجارت بین‌الملل به ویژه در کشور ایران که 90 درصد کالاهای خود را از مسیر دریا جابه‌جا می‌کند اهمیت بسیار زیادی دارد.

سعیدی تصریح کرد: به طور قطع سازمان بین‌المللی دریانوردی راهکارهای مناسبی برای ایجاد امنیت چه در حوزه منطقه‌ای و چه در حوزه بین‌المللی فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران خطاب به دبیر کل آی ام او ،گفت: کشور آمریکا امنیت تجارت دریایی را به خطر انداخته و با اقدامات یک جانبه خود محدودیت‌های بسیاری را برای تجارت دریایی ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: آمریکا با ایجاد محدودیت ، امنیت تجارت بین‌المللی را خدشه‌دار کرده و همین موضوع باعث شده که ناوگان‌های حمل و نقل دریایی دچار آسیب شوند و این آسیب دیدگی در ماه‌های آینده بیشتر می‌شود.

سعیدی رسیدگی به این موضوع از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: دبیر کل آی ام او باید به این موضوع که چگونه یک کشور با اقدامات یک جانبه خود امنیت جهانی دریانوردی را به خطر انداخته رسیدگی کند.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران به تعهدات 2020 (ایجاد سوخت دریایی و ایجاد پالایشگاه‌ها) اشاره کرد و گفت: متاسفانه کشور ایران اکنون در یک چالش جدی برای تهیه سوخت‌های لوسوفر (سوخت‌هایی با آلایندگی کم) مواجه هستیم و مسیر های فنی که برای تهیه این سوخت در دنیا وجود دارد هنوز برای ایران فراهم نشده است.

وی اظهار کرد: برای ایجاد نظام 2020 باید آی ام او راهکارهای جدیدی را فراهم کند زیرا در دنیا پالایشگاهی که بتواند چنین سوختی را تامین کند هنوز فراهم نشده است.

سعیدی با اشاره به اینکه هم اکنون که اقتصاد بین‌الملل دچار رکود است گفت: 30 تا 40 درصد هزینه‌های تجاری که مربوط به تهیه سوخت است باید برای ناوگان‌های تجاری فراهم شود.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران ادامه داد: سازمان دریانوردی اعتراض‌های خود را در این بخش اعلام کرده و تا پایان سال 2018 کمتر از هزار بار، نبود پالایشگاه و تأمین سوخت بدون آلاینده را به عنوان چالش جدی مطرح کرده است.

وی اظهار کرد: باید بتوانیم از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی بهتر دنیا جهت برخورداری از امکانات دریانوردی استفاده کنیم.

سعیدی افزود: باید سعی کنیم نیروهای آموزشی خود را در این حوزه بروزرسانی کنیم و این یک نیازی است که نباید هیچ محدودیتی برای آن وجود داشته باشد.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران تامین ناوگان و همچنین ایجاد مشکل در مسائل بین‌المللی را از مهمترین چالش‌های این بخش عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم اهداف و امکانات لازم را برای این بخش فراهم کنیم و تمامی محدودیت‌های موجود در این حوزه را از سر راه خود برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.