کد مطلب: ۴۱۶۳۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته سوم آذر ماه / اوج‌گیری و سقوط یک‌باره قیمت‌ها / طلا بازنده بازارها شد

آنالیز بازارها در هفته سوم آذر ماه / اوج‌گیری و سقوط یک‌باره قیمت‌ها /  طلا بازنده بازارها شد

در سومین هفته از آذر ماه امسال، طلا تنها بازنده بازارها بود و دلار، سکه و بورس روند صعودی را پشت سرگذاشتند و با تغییر قیمت بیشتر از 1.5 درصد همراه شدند. در بین بازارها، بازار سهام بیشترین بازدهی مثبتی را داشت.

طلا از صعود بازماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سومین هفته از آذر ماه امسال، طلا تنها بازنده بازارها بود و دلار، سکه و بورس روند صعودی را پشت سرگذاشتند و با تغییر قیمت بیشتر از 1.5 درصد همراه شدند.

در بین بازارها، بازار سهام بیشترین بازدهی مثبتی را داشت.

بازار سهام که هفته گذشته با رشد 3.6 درصدی شاخص مواجه شده بود، در هفته جاری نیز طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روندی صعودی به خود گرفت. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، توانست 5.2 درصد بازدهی را کسب کند و با رشدی 16 هزار و 800 واحدی، در آستانه ورود به کانال 340 هزار واحدی قرار بگیرد.

قیمت دلار صرافی ملی که هفته گذشته با رشد 2.4 درصدی به سطح ۱۱ هزار و 700 تومان رسیده بود، در هفته جاری نیز صعودی ظاهر شد و در نهایت با افزایش 200 تومانی در سطح ۱۱ هزار و 900 تومان در پایان هفته قرار گرفت.

در معاملات هفته جاری در صرافی های بانکی، قیمت دلار در روز سه‌شنبه از مرز ۱۳ هزار تومان و یورو از مرز ۱۵ هزار تومان عبور کرده بود اما با سقوط یکباره قیمت در روز بعد مواجه شدند.

6546132

در بازار فلزات طلایی نیز برخلاف روند هفته گذشته، طلا نتوانست همانند سکه روند صعودی در پیش بگیرد.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با افت 1.2 درصدی از 454 هزار و ۸۰۰ تومان در ابتدای هفته به 449 هزار تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت هر سکه بهار آزادی نیز با رشد 2.5 درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از چهار میلیون و 290 هزار تومان در ابتدای هفته به چهار میلیون و 399 هزار تومان در پایان هفته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.