کد مطلب: ۴۹۷۰۶۲

هر آنچه قبل از خرید کالباس‌بر باید بدانید

هر آنچه قبل از خرید کالباس‌بر باید بدانید

امروزه در رستوران‌ها، سوپرگوشت‌ها، قصابی‌ها و سوپرمارکت‌ها از دستگاه کالباس‌بر استفاده می‌شود که این محصول برای برش ورقه‌ای کالباس، پنیر و سوسیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در بازار با نام‌های مختلفی اعم از دستگاه اسلایسر و کالباس‌بر شناخته می‌شود.

دستگاه کالباس‌بر چگونه دستگاهی است؟

امروزه در رستوران‌ها، سوپرگوشت‌ها، قصابی‌ها و سوپرمارکت‌ها از دستگاه کالباس بر استفاده می‌شود که این محصول برای برش ورقه‌ای کالباس، پنیر و سوسیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در بازار با نام‌های مختلفی اعم از دستگاه اسلایسر و کالباس‌بر شناخته می‌شود. بنابراین این محصول را می‌توان جزء تجهیزات آشپزخانه خود در نظر بگیرید، در شرایطی که نیاز به خروجی بالایی دارید این محصولات می‌توانند در کمترین زمان بیشترین خروجی را اعمال کند.

روش استفاده از کالباس‌بر

برای شروع، شما باید در نظر داشته باشید که نیاز دارید تا ورقه‌های برش کالباس مد نظر شما با چه قطری برش داده شود؟ برای تعیین این حالت از دسته تنظیم درجه تیغه استفاده می‌کنید با این کار کوسه‌ای دستگاه برای تنظیم قطر ورقه از تیغه فاصله و یا به تیغه نزدیک می‌شود. در هنگام استارت اسلایسر کردن کالباس باید روکش کالباس را تا حدودی از روی آن برداشته و بر روی دسته صندلی قرار می‌دهید و با دسته تعبیه شده بر روی دسته صندلی کالباس را به تیغه نزدیک کرده و اجازه دهید تا تیغه برش خود را انجام دهد سپس کالباس را روی خورشیدی رسانده تا مجدد برگردید عقب و برش ورقه بعدی را انجام دهید.

طریقه شستشو دستگاه کالباس‌بر

شما باید به صورت مداوم دستگاه خود را نظافت کنید زیرا اگر باقی مانده کالباس یا مواد غذایی بر روی دستگاه می‌ماند باعث به وجود آمدن باکتری و آلودگی می‌شود. اگر شستشو و نظافت انجام نشود این میکروب و باکتری‌ها شروع به به رشد و انتقال خود به سایر مواد غذایی‌ها می‌کنند و باعث بروز بیماری‌های متنوع و مصمومیت‌های غذایی می‌شود و این تمیز نبودن دستگاه سبب می‌شود تا بو و طعم مواد غذایی‌هایی که اسلایس می‌شوند را با هم مخلوط کرده که این حالت بسیار آزار دهنده می‌باشد و نظر بیشتر مشتریان را منفی می‌کند.

مهم‌ترین مواردی که قبل از نظافت دستگاه اسلایسر باید به آن توجه داشت:

این را به یاد داشته باشید اول ایمنی بعد کار در نتیجه حتی برای شستشوی دستگاه نیز باید از دستکش‌های استیل استفاده کنید تا از زخم شدن دست شما جلوگیری کند. قبل از کار یا نظافت دستگاه سعی کنید قبل از آن دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید تا ندانسته مشکلی برای دستگاه ایجاد نکنید. برای نظافت کالباس‌برها هیچ‌گاه از سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خط و خش‌هایی بر روی دستگاه می‌شود.

مراحل شستشوی کالباس‌بر

برای نظافت تیغه‌های دستگاه باید درجه قطر برش دستگاه را بر روی صفر تنظیم کنید و با یک پد نرم دو طرف تیغه را تمیز کنید.

خورشیدی روی تیغه را به وسیله پیچ پشت تیغه و ما بقیه اجرایی که در دسترس هست را باز کرده و شستشو انجام دهید و برای این که مجدد نصب کنید قبل آن باید بگذارید تا کامل خشک شود.

همان‌طور که در بالا به شرح رساندیم برای نظافت تیغه هم می‌توان تیغه را از دستگاه جدا کرد، نظافت کرد، خشک کرد و مجدد نصب کرد و هم می‌توان در همان جای خود نظافت کرد ولی باید در نظر داشته باشید که این روش احتمال اینکه به خوبی نظافت انجام نشود وجود دارد پس در این حالت مطمعن شوید نظافت تیغه به درستی انجام شده.

برای شستشوی دور دستگاه و یا نقاط دیگر آن با یک دستمال تمیز کنید و مجدد با حوله و آب گرم آن ناحیه را دستمال بکشید.

برای ضدعفونی کردن دستگاه به وسیله اسپری مخصوص تمام دستگاه را ضد عفونی کرده و سپس دستگاه را در هوای آزاد قرار داده تا خشک شود.

برای روان کار کردن قسمت‌های متحرک دستگاه می‌توان با استفاده از روغن چرخ نرم کرده تا عملکرد بهتر و روانی داشته باشد.
image 26bc3657aa6131bf0867d3506ea053254c00dab0

نکاتی که قبل از خرید کالباس‌بر باید بدانید

دستگاه اسلایسر در مدل‌های مختلفی وارد بازار شده که بسته به نیاز مشتریان جوابگوی کار آنها می‌باشد.

دستگاه کالباس‌بر صنعتی: این نوع دستگاه‌ها معمولا دارای قطر تیغه بزرگ‌تری نسبت به سایر مدل‌ها می‌باشد و به عنوان کالباس بر تیغه 30 سانت زیرا باید توانایی برش اقسام مختلفی از کالباس‌ها با درجه گوشت بالا و قطر بزرگ‌تر را داشته باشد. خود این دستگاه به دو مدل متفاوت تقسیم می‌شود که در مدل‌های دستی و اتوماتیک وارد بازار شده است مدل‌های دستی برای مصارف کمتر به کار می‌رود و باید اپراتور آن را هدایت کند ولی مدل اتوماتیک می‌تواند خروجی بالایی را در یک ساعت داشته باشد که با کیفیت بالایی استخراج می‌کند. کالباس‌بر اتوماتیک با قطر تیغه 30 سانتی متر تا 35 سانتی متر برای اسلایس کردن ورقه‌های با قطر بزرگ و پشتیبانی از کالباس‌ها با قطر بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه کالباس‌بر فروشگاهی: این نوع دستگاه‌ها در فست‌فودها، سوپرمارکت‌ها، خرده‌فروش‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا تیغه این دستگاه که در قطرهای 27.5 سانتی‌متری وجود دارد برش‌های با کیفیتی را به نمایش می‌گذارد.

دستگاه کالباس‌بر خانگی: تعدادی از افراد با هدف کسب کار در منازل و با رعایت بهداشت اقدام به خرید این دستگاه می‌کنند و از آن رو که باید برش‌های یک‌دست و مرتب و تمیزی برای ورقه کردن کالباس‌ها زده شود خرید این دستگاه می‌تواند کمک شایانی در کار کند. سایز تیغه این محصولات نسبت به مدل‌های فروشگاهی و صنعتی، کوچکتر می‌باشد.

نکاتی برای نگهداری از تیغه کالباس‌بر

شما باید به صورت مداوم تیغه دستگاه خود را نظافت کنید و در صورتی که تیغه کند شده باشد و نیاز به تیز کردن داشته باشد با سنگ مخصوص تیغه، آن را تیز کنید.
برای اینکه عملیات تیز کردن تیغه به درستی اعمال شود باید قبل و بعد تیز کردن تیغه را به خوبی تمیز کنید تا یک دست تیز شود.
image 69876c2d65e4475f0630bdfb2c135e2297b9f50a

با بهترین برندهای کالباس‌بر آشنا شوید

انتخاب بهترین دستگاه برای استفاده در آشپزخانه صنعتی تاثیر بسیاری در بازدهی رضایت‌بخش خواهد داشت. بنابر این اگر به دنبال بهترین دستگاه برای اسلایس کالباس هستید ما در این قسمت شما را همراهی خواهیم کرد:

1/ برندهای ایتالیایی: کشور ایتالیا یک تامین کننده حرفه‌ای و پیشتاز در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که نه تنها در این زمینه بلکه در بسیاری از تجهیزات حرف اول را می‌زند. یک کالباس بر ایتالیایی در کنار طول عمر بالا، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و در حال حاضر هیچ رقیبی ندارد. اسلایسر ایتالیایی در مدل‌های اتوماتیک و دستی تولید می‌شود و در سایزهای مختلف به مصرف کنندگان ارائه می‌گردد. فرقی ندارد که شما صاحب یک رستوران هستید یا پروتئینی و حتی سوپرمارکت… این محصولات برای هر شغلی یک ایده جدید دارد. آماده باشید که بهترین برند کالباس‌بر ایتالیایی را معرفی کنیم:

1. اوماس: یک کمپانی بزرگ ایتالیایی تحت عنوان omas علاوه بر ساخت دستگاه اسلایس کالباس به تولید سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی پرداخته است. کالباس بر اوماس به عنوان بهترین دستگاه در این محصولات معرفی می‌شود و در سایزهای 25، 27.5، 30، 35 قابل ارائه است.

2. اومگا: این برند شناخته شده یکی از پرطرفدارترین سازنده تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که در کشور ایتالیا تولید می‌شود و با کمپانی اوماس در رقابت است. کالباس‌بر اومگا از محبوبیت بالایی برخوردار است و به دلیل کیفیت بسیار بالا انتظار می‌رود قیمت چشمگیری در مقایسه با برندهای دیگر داشته باشد.

3. بیکرز: این دستگاه از برندهای چینی رده بالا است که از کیفیت بالایی برخوردار است. کالباس‌بر بیکرز در سایزهای 27.5 و 30 سانت تولید می‌شود.

4. برندهای ایرانی اسلایسر: از بهترین برندهای ایرانی می‌توان به کالباس‌بر محک و کالباس‌بر پارس برش اشاره کرد. این محصولات تنها در سایز 27.5 تولید می‌شوند. اگر صاحب مشاغلی نظیر سوپرمارکت و یا فست‌فود و رستوران هستید این محصولات پاسخگوی کسب و کار شما خواهد بود.

با آل اسکیل تجربه یک خرید رضایت‌بخش را خواهید داشت. تیم ما شامل فروش، گارانتی، خدمات پس از فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که تمامی تجهیزات شما را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید در این مجموعه انواع ترازو دیجیتال، باسکول، چرخ گوشت، دستگاه سلفون‌کش و سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی را با تضمین بهترین کیفیت خریداری نمایید و از تخفیفات ویژه آل اسکیل بهره‌مند گردید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.