کد مطلب: ۵۷۵۵۴۸

معرفی آپشن‌های فنی به‌کار رفته در خودرو آریزو ۵ جدید

معرفی آپشن‌های فنی به‌کار رفته در خودرو آریزو ۵ جدید

آریزو ۵ جدید علاوه بر تغییرات عمده در طراحی داخلی خودرو شاهد تغییرات مهمی در زمینه فنی و تکنولوژیک نیز بوده است که در این مقاله معرفی می‌گردد.

اندک زمانی از معرفی و عرضه خودرو آریزو ۵ جدید در بازار کشور چین می‌گذرد و شرکت مدیران‌خودرو در نظر دارد این خودرو را جایگزین آریزو ۵ نسل قبل نماید. آریزو ۵ جدید علاوه بر تغییرات عمده در طراحی داخلی خودرو شاهد تغییرات مهمی در زمینه فنی و تکنولوژیک نیز بوده است که در این مقاله معرفی می‌گردد.

یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته در آریزو ۵ جدید استفاده از ترمزدستی برقی و اتوهلد است. استفاده از ترمزدستی برقی و یا EPB علاوه بر حذف سیم‌کشی‌های مورد استفاده در سیستم ترمز دستی‌های قدیمی و تاثیر دمای هوا بر روی عملکرد ترمز دستی، سبب اتصال ترمزدستی برقی مستقیما به ECU می‌گردد و همواره قدرت ترمزدستی را در حد مطلوب نگه می‌دارد. همچنین سایر سیستم‌های کمک ترمزی خودرو مانند HSA و Auto hold نیز فقط بر روی سیستم ترمز پارک برقی قابل نصب هستند. استفاده از ترمزدستی برقی و اتوهلد در خودرو آریزو ۵ جدید سبب راحتی و آسایش راننده در مسیرهای پر ترافیک می‌شود.

همانندنسل قبل، آریزو ۵ جدید مجهز به ESP یا سیستم کنترل پایداری است که به عنوان یک سیستم کمکی در مواقعی که کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود وارد مدار شده و با اثر گذاری بر روی گاز و ترمز و نیروی موتور به کمک راننده جهت کنترل پایداری خودرو می‌شتابد.

استفاده از فرمان برقی یا EPS در نسل جدید خودرو آریزو ۵ جدید علاوه بر ایجاد راحتی رانندگی در مسیرهای طولانی و پر ترافیک سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش اتلاف قدرت موتور خودرو نیز می‌گردد.

با توجه به آپشن‌های موجود در آریزو ۵ جدید که در بالا به آنان اشاره گردید، این خودرو بیش از پیش برای جوانانی که به دنبال یک خودرو با ظاهری اسپرت و متمایز و همچنین دارای آپشن‌های پیشرفته و به روز است مناسب می‌باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کدوم جوان منظورته داداش.

  • ناشناس

    ما هم خودروسازهامون همچین کارایی میکنن،، البته فقط در مورد چراغ،،و البته کیفیت قطعات و متریال رو هم میارن پایین، دلیلی نداره وقتی اینجوری هم روشن میشه هزینه اضافی کنیم،، راستی زه بغل استفاده ای نداره ها به نظرمون،، ورش دارید ،،
    خوندن این مقاله ها جز اینکه حرص آدمو درآره کار دیگه ای نمیکنه..همینم بیاد ایران میره برای هفتصد هشتصد میلیون.قدیما،، نه خیلی قدیما همین چهار سال پیش، با این پول دو تا آپارتمان می‌خریدیم.