کد مطلب: ۴۹۷۸۸۶

آیت الله محمد یزدی درگذشت

آیت الله محمد یزدی درگذشت

آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری لحظاتی پیش دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیت الله محمد یزدی در سال 1310 در اصفهان دیده به جهان گشود. تحصیلات حوزوی را ابتدا در نزد پدر که از روحانیون معروف اصفهان بود فرا گرفت و بعد از حضور آیت الله العظمی بروجردی در قم به شهر علم و اجتهاد آمد. تلاش علمی طلبه جوان آن روزها، باعث شد تا وی بتواند از امام خمینی اجازه‌نامه ی اجتهاد دریافت کند.

با شروع نهضت امام خمینی، آیت الله یزدی از روحانیون پیشگام و مبارزی بود که بارها طعم زندان ساواک و تبعید به شهرهای دورافتاده را چشید.

با پیروزی انقلاب اسلامی، آیت الله یزدی با رای مردم به عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی در آمد و دو دوره نیز با آرای مردم قم و تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

با حکم امام خمینی (ره) ، آیت الله یزدی در سال 67 به عضویت شورای نگهبان درآمد . وی در 11 آبان امسال به دلیل بیماری از این سمت استعفا داد.

ریاست قوه قضائیه به مدت 10 سال و عضویت در دوره دوم تا پنجم مجلس خبرگان و ریاست آن بعد از ارتحال آیت الله مهدوی کنی ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شد.

عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه و دبیری این شورا از دیگر مسئولیت‌هایی است که در کارنامه کاری این عالم مجاهد مشاهد می‌شود.

از آیت الله محمد یزدی کتاب‌ها و مقالات مختلفی در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی به یادگار مانده است.

شجاعت، انقلابی بودن و حمایت صریح و بدون تعارف از آرمان‌های انقلاب و رهبری از خصوصیات بارز و برجسته آیت الله یزدی بود.

سرانجام این عالم ربانی بعد از عمری مجاهدت در راه اسلام و انقلاب اسلامی در سن 89 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.