کد مطلب: ۴۶۰۳۶۷

احتمالاتی درباره آینده بازار سهام

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

بازدهی بازار سهام در هفته اخیر هرچند از دیگر بازارها بیشتر بود اما اختلاف بازدهی بین بازار سهام با بازار طلا نسبت به گذشته کمتر شده است. آیا در هفته بعد هم بازار سهام همچنان روندی صعود خود را حفظ خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازدهی بازار سهام در هفته اخیر در حالی بیش از ۱۳ درصد ثبت شده که یک بازار دیگر یعنی طلا حدود ۱۰ درصد بازدهی داشته و دلار هم تنها در حد ۰٫۵ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. اما در هفته بعد با توجه به آخرین اخبار از وضعیت بازارها، چگونه بازاری را برای سهامداران می‌توان پیش‌بینی کرد؟

هرچند در چند روز اخیر اظهارات حمایتی مسئولان از بازار سهام ادامه یافته اما امروز اعلام شد که جزئیات طرح نمایندگان مجلس برای مالیات بر عایدی سرمایه نشان می‌دهد که دریافت مالیات از سکه، ارز و سهام در دستور کار است. با این حال پیش از این، مقامات اقتصادی مختلف از جمله وزیر اقتصاد اطمینان داده بودند که سهامداران نگران مالیات نباشند. به همین دلیل شاید این خبر بیشتر تهدیدی برای دیگر بازارها از جمله طلا و ارز محسوب شود.

از سوی دیگر در بازار مسکن قرار است در هفته جدید مالیات بر خانه‌های خالی آغاز شود. خبری که سیگنالی مثبت برای بورس می‌تواند باشد.

همچنین آخرین آمار درباره کرونا نیز نشان می‌دهد که این نااطمینانی همچنان در بازارها وجود دارد و با توجه به تجربه قبلی فزونی بازدهی بازار سهام نسبت به دیگر بازارها در ایام شیوع کرونا بنابراین این بار نیز سهامداران نسبت به تشدید کنترل‌ها درباره شیوع کرونا کمتر نگرانی دارند.

روز جمعه، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

قیمت نفت اوپک پس از ۴ ماه افزایش یافت و علاوه بر این، صادرات گاز ایران به ترکیه از سر گرفته شد. این دو خبر نیز سیگنال مثبتی برای برخی از نمادهای بازار سهام محسوب می‌شود. همان طور که رشد حدود ۱۰ درصدی قیمت دلار در هفته اخیر نیز می‌تواند سیگنال مثبتی برای برخی نمادهای دلاری بازار سهام باشد.

فعال بودن لیستی از عرضه اولیه‌های جدید هم مثل همیشه سیگنالی برای حمایت از بازار سهام است.

علاوه بر این، با توجه به جذب حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در سه ماهه نخست امسال به بورس، انتشار آمار جدید از نقدینگی نیز نشان می‌دهد همچنان روند نقدینگی رو به رشد است که شاید بتواند فرصتی برای بازار سهام باشد. طبق اعلام بانک مرکزی، میزان نقدینگی کشور تا پایان بهار امسال به ۲۶۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به بهار سال ۹۸ معادل ۳۳٫۹ درصد رشد داشته است. آخرین باری که رشد نقدینگی در اقتصاد به بیشترین سطح خود در کانال ۳۰ درصدی رسیده بود مربوط به سال ۱۳۹۲ و معادل ۳۸ درصد بوده است.

با این حال شاید سه خبر کاهش دامنه نوسان صندوق‌های ETF، وقوع حادثه در سایت هسته‌ای نطنز و افزایش نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی سیگنال‌های مثبتی برای بازار سهام ندارند که بعید است میزان اثرگذاری آنها به اندازه اخبار گروه اول باشد و همچنان سهامداران احتمالا بتوانند امیدوار به تداوم روند فعلی بازار سهام باشند، حال شاید با سرعت رشد کمتر نسبت به هفته اخیر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آدم هرجا میره سم پاشا اونجان. بس کنید خواهشا.
    یه بار هم برید تو صف خرید. حتما که نباید تو منفی پنج اضافه کنید

    • ناشناس

      خخخ

  • ناشناس

    فردا بازار خیلی عالی مالیات منتفی شد

  • منم

    هر چی توی تیرت بود پرتاب کردی عا???
    چیزی نموند بزنی به سیبل بوورس
    خجالت نکش، دروغگو

  • ناشناس

    سیگنال ریزش از هفته قبل بوده پس خیلی امیدوار نباشید
    جریاناتی پشت پرده است

  • ناشناس

    سیگنال افزایش قیمت طلا و دلار ۲۵ تومن به گوش میرسه خروج مصلحت است

  • h.h

    از سال ۸۱ از سرمایه گذاری کشاورزی سهامی عام سهام خریدم تا به امروز نه سود دادن نه افزایش سرمایه؟ما اعتماد به بانک کشاورزی کردیم العان میگن به ما ربطی نداره؟همین بورس هم اتفاقی بافتد کسی جوابگو نیست

  • ناشناس

    چرا باید سود سهام یک دفعه10درصد اوفت داشته باشد

  • Rb۰۹۴۳

    قرارنیست که هرماه وروز سهام سوددهد مگرسالهای اینده ای وجودندارد,والله همگی با ابن وضعبت ورشکسته خواهبد شد قبمت سهام باید به قیمت اسفند برگرددریزش کندتا به قبمت اول فروردبن برسد,,بدانبد ریزشی عحیب درراه عست وانتخابات امریکا ۱۳ ابان امارجورواتی ان در کل جهان از اول شهریور غوغایی است ترامپ به یاری خدارفتنی است,,ودلار اگرروحانی وهمتی جلوافتش نگیرند در پاییز دلار روی ۱۲و۱۳ برخواهدگشت ,,خواهیددید,,ترتمپ رفتنی وبرجام دوباره زنده خواهدشد شاید دلار حتی به زیر ۱۰تومان هم برگردد,,اگرحکومت مانع نشود تا۱۰تومان حتمی است شرط بندی میکنم , ,

  • علی بجنورد

    همتون سرکارید

  • ناشناس

    ی مقدار پول دارم منتظرم قرمز شه بخرم به امید عاقلان رفتار کردن نه هیجانی