کد مطلب: ۳۳۱۰۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آینده قیمت موبایل از نگاه فعالان بازار «چارسو»/ ارزانی موبایل چقدر واقعی است؟

آینده قیمت موبایل از نگاه فعالان بازار «چارسو»/ ارزانی موبایل چقدر واقعی است؟

یک فعال بازار موبایل می‌گوید: به زودی تعداد زیادی از گوشی‌های موبایل دپو شده وارد بازار خواهد شد. این روزها عرضه این کالا با کمبودهایی مواجه شده است و احتمالا این تزریق موبایل به نفع خریداران تمام خواهد شد.

هم‌زمان با بالا رفتن قیمت دلار و ارزهای دیگر قیمت تلفن‌های همراه نیز بالا رفت و سیر صعودی قیمت‌های این محصولِ پرمصرف سبب شد خیلی‌ها امید چندانی به پایین آمدن قیمت‌ موبایل نداشته باشند.

با این حال پس از کاهش قیمت دلار، وعده‌هایی مبنی بر ارزان شدن موبایل به گوش رسید. وزیر ارتباطات رسما از ارزانی قیمت موبایل در آینده سخن گفته و فعالان بخش خصوصی نیز امیدوار به کاهش قیمت در این بازار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در چند روز گدشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اظهار کرد که قاضی مربوط به پرونده توقیف محموله‌های تلفن همراه ، رای خود را صادر کرده و هماهنگی‌ها برای عرضه این گوشی‌ها به بازار در جریان است.

وی ضمن اشاره به مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز، کمبود عرضه را نیز یکی از دلایل افزایش قیمت این کالا عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با افزایش عرضه هرچه سریع‌تر قیمت این کالا کاهش یابد.

فروشندگان بازار چارسو از احتمال پایین آمدن قیمت‌ها می‌گویند

یکی از فروشندگان مشغول کار در یکی از نمایندگی‌های گوشی هوآوی در بازار بزرگ موبایل چارسو، می‌گوید: در حال حاضر فروش ما بر اساس نرخ ارز دولتی است. اما این نرخ ارز در روزهای آتی احتمالا کاهش خواهد داشت. احتمالا به‌زودی و نهایتا تا 20 روز آینده، شاهد روند کاهشی چشم‌گیری در قیمت موبایل خواهیم بود.

یکی دیگر از فروشندگان بازار موبایل چارسو عنوان می‌کند: به زودی تعداد زیادی از گوشی‌های موبایل دپوشده وارد بازار خواهد شد. این روزها عرضه این کالا با کمبودهایی مواجه شده است و احتمالا این تزریق موبایل به نفع خریداران تمام خواهد شد و در صورتی که عرضه این محصول در حد پوشش نیاز بازار باشد، قیمت این محصول تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

قیمت موبایل در بازار چارسو

فعالان بازار چاسو از ارزان شدن احتمالی موبایل می‌گویند.

احتمالات و صحبت‌هایی که حول‌و‌حوش پایین آمدن قیمت موبایل می‌چرخد چقدر جدی است؟

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: چنانچه ارز نیمایی به واردات گوشی تلفن همراه اختصاص پیدا کند و واردکنندگان نیز بتوانند نیاز داخل را فراهم سازند، بی‌شک قیمت موبایل تا ۵۰ درصد ارزان خواهد شد .

ابراهیم درستی اظهار می‌کند: البته بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تلفن همراه دپوشده در انبارها نیز وارد بازار نشده که ترخیص این کالاها خود می‌تواند بر قیمت تمام‌شده اثرگذار باشد. ما فعالان بازار معتقدیم که چنانچه این رویه ادامه‌دار باشد و ثبات نرخ ارز به همین منوال پیش رود وضعیت بازار نیز در آینده بهتر خواهد شد.

بر اساس شواهد، احتمال اینکه در آینده‌ای نه چندان دور قیمت گوشی همراه سیر نزولی بگیرد و به شکل چشم‌گیری کاهش یابد، اتفاق چنان دور و بعیدی نیست و احتمال اینکه به زودی خبر ارزانی موبایل شکل «واقعیت» به خود بگیرد، قابل تحقق است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان ارزونترین موبایل سامسونگ که یه زمانی ۶۰۰-۷۰۰ هزار تومن بود، ۲ میلیون تومنه، بعدش می‌گن قیمت موبایل ارزون میشه. قیمت موبایل سه چهار برابر گرون شده و حالا میگن میاد پایین.
    اما وقتی نمیشه با این حقوقها خرید چه فایده