کد مطلب: ۵۳۳۵۴۰

رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ابهام قیمت ۶۰ درصد بازار فولاد/ نمی‌دانیم در بازار فولاد چه می‌گذرد؟!

ابهام قیمت ۶۰ درصد بازار فولاد/ نمی‌دانیم در بازار فولاد چه می‌گذرد؟!

رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد از ۱۵ میلیون تن فولاد مصرفی در داخل کشور معلوم نیست به چه قیمتی به دست مردم رسیده و قیمت‌گذاری روی چه سازوکاری و با چه سیستم و روشی تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز بیش از یک‌ماه از آغاز سال جدید نگذشته است که قیمت آهن، میلگرد و فولاد دوباره گران شده است. رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران ضمن اعلام نارضایتی از روند افزایش قیمت آهن و فولاد تعیین نرخ آن را دستوری و بخش‌نامه‌ای عنوان کرد و گفت که بدون کوچکترین اطلاعی به اتحادیه و فعالان صنفی، قیمت توسط دولت تعیین شده است.

حمید‌رضا رستگار رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران با اشاره به مصرف ۱۵ میلیون تن آهن در بازار داخلی سال گذشته به تجارت‌نیوز گفت: بیش از ۶۰ درصد از ۱۵ میلیون تن فولاد مصرفی در داخل کشور معلوم نیست به چه قیمتی به دست مردم رسیده و قیمت‌گذاری روی چه سازوکاری و با چه سیستم و روشی تعیین شده است.

وی با تاکید بر این‌که هیچ‌کدام از روش‌های قیمت‌گذاری محصولات فولادی مورد تایید اتحادیه نیست افزود: تراکنش و نقل و انتقال پولی فولاد، سالیانه هزاران میلیارد تومان است که مشخص نیست از چه کانالی انجام می‌شود.

به گفته رییس اتحادیه آهن و فولاد تهران جلساتی که وزارت صمت برای قیمت‌گذاری آهن و فولاد تشکیل می‌دهد بدون حضور نماینده اصناف و نماینده توزیع‌کننده برگزار می‌شود.

به گفته رستگار بخش دولتی و نیمه‌دولتی نگذاشته این حوزه شفاف عمل کند و آیا در بخش آهن و فولاد مشخص است قیمت‌هایی که داده می‌شود با چه پشتوانه منطقی و استدلال علمی است؟ چه کسی مصرف کرده؟ با چه قیمتی فروخته شده؟ چه کسانی توزیع کرده‌اند و بورس این کالا را به چه افرادی فروخته است؟

در حالی حاضر هر کیلوگرم میلگرد در بازار ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است و قیمت آهن نیز در همین حدود است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به همین دلیل هست که ما دیگر دولت تعیین نمی کنیم دولتی که مردمی نباشد و به درد مردم نخورد همان بهتر که نباشد. والسلام

  • ناشناس

    باسلام ایا قیمتها ارزان خواهد شد چرا مسیولین به فکر مردم بیچاره نیستن چرا رسیدگی نمیکنن اهن الات که در کشور خودمان تولید میشه چرا باید این همه گرون باشه ترا خدا مسیولین با فکرمردم باشن به داد مردم برسن ممنون