کد مطلب: ۶۲۹۸۸۴

ایران و قطر با تونل به هم متصل می‌شوند

ایران و قطر با تونل به هم متصل می‌شوند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توافقنامه‌های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری در سفر رئیس جمهور به دوحه به امضا می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک هیأت ایرانی به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل قطر و مجموعه متولی امور دریایی و بنادر این این کشور، اظهار کرد: از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴ توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد، ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی نظیر به شمار می‌رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

وی افزود: در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رئیس جمهور به امضا برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد تونل زیر زمینی قطر را به کل کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه دریای خزر، شرق و غرب از طریق جاده و ریل وصل می‌کند، گفت: این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای دو کشور است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می‌شود و زمانی که مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد، به امضا می‌رسد.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی در صدر هیأتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است و فردا نیز رئیس جمهور به دوحه سفر خواهد کرد تا توافقنامه‌های مربوطه بین دو کشور در بخش‌های مختلف در حضور وی به امضا برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر این تونل ساخته بشه به عنوان شاهکار مهندسی قرن بیست و یکم شناخته بشه و همچنین حدود طول آن حدود چهار برابر طول تونل گوتهارد سوئیس به عنوان طولانی‌ترین تونل جهان می باشد

  • ناشناس

    حتما مهندس های ایرانی می‌خوان این تونل بسازند

  • ناشناس

    انشاالله که موفق باشین. ولی آقایون مسئول مربوطه مطمئنین از پسش بر میاین فقط خواهشا قیمت تخم مرغ رو کترل کن بعدش هم یه زحت بکش کارت ملی من رو بعد از ۴ سال بدین که اگه خدای نکرده خواستم برم قطر بتونم پاسپورتم رو بگیرم

  • ناشناس

    این هم مثل طرح های دیگه آزاد راه شمال ، فاضلاب خوزستان، آب رسانی سیستان و بلوچستان و … افتتاح میشه و هرسال ردیف بودجه های کلان می خوره و هیچ وقت به نتیجه نمی رسه چون پول های اختلاس خواهد شد??

  • ممد

    هنوز پل بندر عباس به قشم رو نزدید بعد صد سال، چجوری میخواید به قطر تونل بزنید که فاصلش تا ایران صد برابره

  • ناشناس

    اگر ایرانن بود نشدنی بود اما قطر انجام میده

  • ناشناس

    فعلا پل بندر پل به قشم را تمام کنید تا دیر به قطر

  • ناشناس

    اهان بعد یعنی قراره پراید تو این تونلا رفت و امد کنه ؟

  • ناشناس

    اهان بعد یعنی قراره پراید از این تونل مجلل و شیک رد بشه ؟؟؟

  • ناشناس

    وااای زاورم نمیشه به بوشهر ی توجی کردن اخه اووووج پیشرفت و توجه بوشهر این بوده که اسفالتو رنگ بزنن و فقط بوشهر و به هاطر پولش میخواستن