کد مطلب: ۳۱۶۱۷۳

معاون رئیس‌جمهور خبرداد:

اتصال گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور در سال جاری

اتصال گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور در سال جاری

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اتصال همدان و کرمانشاه به خط ریلی کشور در سال گذشته، از اتصال استان‌های گیلان و آذربایجان غربی به این شبکه در سال جاری خبر داد.

محمدباقر نوبخت روز جمعه در بازدید از ایستگاه مرکزی در حال احداث راه‌آهن رشت با اشاره به بازدید از مجموعه مسکن مهر این شهر اظهارکرد: دولت همچنان خود را در تامین زیرساخت‌های این پروژه بزرگ متعهد می‌داند. براساس تصمیم‌گیری‌ها مقرر شده تا اعتبار آنچه که نهادهای مربوطه در بخش زیرساخت تا سال جاری به انجام می‌رسانند، پس از ارزیابی پرداخت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل نیمه مهرماه گذشته در استان تاکید کرد و گفت: در صورت مشخص شدن تعداد واحدهایی که تحویل متقاضیان می‌شود، بودجه تامین زیرساخت‌های نیز تا پایان آبان ماه جاری به استان اختصاص یابد.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، افزود: بر اساس تعهدات تا یک سال آینده بخشی از این پروژه که قدرت تصفیه حدود ۱۲.۵ درصد از آب فاضلاب رشت را دارد، آماده تحویل می‌شود.

نوبخت در ادامه به بازدید از پروژه حمل‌ونقل ریلی رشت اشاره، بیان ‌کرد: همواره در سفر به گیلان یکی از طرح هایی که بازدید کرده ام، پروژه راه‌آهن است و اطمینان می دهم دولت نسبت به آنچه مربوط به تامین منابع مالی بود تعلل نکرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم این خط ریلی هرچه سریع تر به بهره‌برداری رسید تا مردم برای انجام مسافرت از آن استفاده کنند.

نوبخت روند انجام این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاخیر این پروژه به دلیل مشکلاتی است که اجرای این طرح در معابر کوهستانی داشته و امیدوارم بخش تکمیلی آن به گونه‌ای مناسب مدیریت شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اتصال استان‌های همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی سراسری در سال گذشته، تصریح کرد: امسال نیز استان‌های آذربایجان غربی و گیلان به این شبکه سراسری وصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه افتتاح راه‌آهن ارومیه بعداز ایام اربعین حسینی انجام می‌شود، اظهارکرد: خط ریلی گیلان در نوبت بعدی به بهره‌برداری رسیده و از طریق این خط ریلی خانواده معظم شهدا به میزبانی سازمان برنامه و بودجه عازم مشهد مقدس می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وعده استاندار گیلان برای درنظر گرفته شدن ساختمانی به عنوان اداره کل راه‌آهن گیلان و معرفی مدیرکل راه آهن استان طی ماه جاری، افزود: ایستگاه تکمیلی دیگری در داخل شهر رشت در نظر گرفته شده ولی ایستگاه کنونی نیز وسعت زیادی دارد که می‌تواند پروژه‌های جنبی با اشتغال‌زایی فراوانی ایجاد کند.

منبع: روباط عمومی استانداری گیلان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.