کد مطلب: ۱۱۸۴۴۷

اتفاقی در بخش صنعت نیفتاده است

اتفاقی در بخش صنعت نیفتاده است

یک عضو عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن با بیان اینکه رکود در بخش صنعت همچنان حاکم است، گفت: در حال حاضر هیچ جهشی در بخش صنعت اتفاق نیفتاده و این حوزه نقش زیادی در نرخ رشد ۷.۴ درصدی اقتصاد در نیمه نخست امسال ندارد. آرمان خالقی  با اشاره به اعلام رشد 7.4 درصدی

یک عضو عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن با بیان اینکه رکود در بخش صنعت همچنان حاکم است، گفت: در حال حاضر هیچ جهشی در بخش صنعت اتفاق نیفتاده و این حوزه نقش زیادی در نرخ رشد ۷.۴ درصدی اقتصاد در نیمه نخست امسال ندارد.

آرمان خالقی با اشاره به اعلام رشد 7.4 درصدی اقتصاد در شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: این نرخ مبنای عملکرد کل اقتصاد کشور است. باید در نظر بگیریم که میزان فروش نفت در این مدت افزایش یافته و همراستای آن ارزش فروش نفت نیز با رشد روبرو بوده است که همین موضوع عامل اساسی برای افزایش نرخ رشد اقتصادی به شمار می‌آید.

وی افزود: بنا بر اعلام مسئولان وزارت صنعت تاکنون 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید اختصاص پیدا کرده است اما تا زمانی که این ارقام پرداخت نشود نمی‌توانیم شاهد تحولاتی در بخش تولید کشور باشیم.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: بعد از مرحله پرداخت و برخورد سیستم بانکی با واحدهای تولیدی جهت دریافت تسهیلات می‌توان در مورد رشد صنعت کشور امیدوار بود.

خالقی با اعلام اینکه هنوز در بخش صنعت رکود حاکم است تصریح کرد: به گفته مسئولین قرار است تا پایان سال 16 هزار میلیارد تومان به بخش تولید اختصاص پیدا کند. اگر این منابع در خوش بینانه ترین حالت در اختیار واحدهای متقاضی قرار بگیرد شاید بتوان گفت که به رشد صنعت می‌توانیم دست پیدا کنیم.

به گزارش تسنیم،این عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ جهشی در بخش صنعت اتفاق نیفتاده و این حوزه نقش زیادی در نرخ رشد 7.4 درصدی اقتصاد در نیمه نخست امسال ندارد، گفت: بخش صنعت همانند سالهای گذشته با وجود مشکلات مسیر توسعه خود را طی می‌کند اما نکته اساسی اینجاست که با توجه به پتانسیل‌های موجود این حرکت به سوی توسعه کند بوده و باید با سرعت بیشتری همراه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.