کد مطلب: ۷۱۲۵۸۸

سخنگوی شهرداری خبر داد:

ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی‌بوس جدید به تهران از فردا

ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی‌بوس جدید به تهران از فردا

عبدالمطهر محمدخانی از رونمایی و بهره برداری از ناوگان جدید حمل و نقل شهری و ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی‌بوس به تهران، از فردا شنبه با هدف افزایش رفاه شهرندان تهرانی در حمل و نقل شهری خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی شهرداری تهران از بهره‌برداری و ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در شنبه اطلاع داد.

عبدالمطهر محمدخانی درگفتگو با ایسنا، با اشاره به رونمایی و بهره برداری از ناوگان جدید حمل و نقل شهری در فردا شنبه با هدف افزایش رفاه شهرندان تهرانی در حمل و نقل شهری گفت: این برنامه با بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۳ دستگاه مینی بوس جدید همراه است که تزریق آنها به سامانه حمل و نقل شهری، برای کاهش ترافیک، کاهش مدت زمان سررسید اتوبوس‌ها به ایستگاه و همینطور کاهش ترافیک و آلودگی مثمر ثمر است.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از تاکسی‌های سمند جدید که فردا شنبه تحویل می‌شوند، گفت: یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز شنبه، رونمایی نمادین از ۱۰۰ دستگاه تاکسی سمند است که در واقع تعداد آنها ۳۰۰ عدد محاسبه شده و روز شنبه درواقع موعد دوهزارتایی شدن رقم تاکسی‌های جدیدی است که از ابتدای امسال در اختیار رانندگان تاکسی‌رانی قرار گرفته است.

مدیرمرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به قیمت تمام شده ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی افزود: رقمی معادل هزارمیلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها هزینه شده است.

قیمت تمام شده برای هر اتوبوس ۴.۵ میلیارد و برای هر مینی‌بوس ۱.۵ میلیارد تومان تمام شده است.

محمدخانی با اشاره به نیاز شهر تهران به ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس ادامه داد: با توجه به برآوردی که برای تأمین نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت انجام شده است، ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تأمین رفاه شهروندان تهرانی نیاز داریم که این رقم هنگام تحویل مدیریت شهری ۲۰۰۰ عدد بود و امروز به ۲۷۰۰ رسیده که تحویل این ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس رقمی برابر با ۱۰ درصد از اتوبوس‌های تحویل گرفته شده در ابتدای مدیریت شهری را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: علاوه بر خرید دستگاه‌های جدید، نوسازی، تعمیرات و اورهال اتوبوس‌ها هم درحال انجام است، تا روند رفت وآمد شهری شهروندان تهرانی با سرعت بیشتری انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.