کد مطلب: ۵۱۸۸۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اثر عرضه نقره در بورس کالا / نقره موجب رونق بورس کالا می‌شود؟

اثر عرضه نقره در بورس کالا / نقره موجب رونق بورس کالا می‌شود؟

قرار است به زودی نقره در بورس کالا عرضه شود. کارشناسان معتقدند عرضه نقره در بورس کالا موجب رونق در حجم معاملات و شفاف‌سازی قیمت‌ها می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اواخر بهمن ماه علیرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران خبر از قرارداد آتی نقره و راه‌اندازی آن در بورس کالا خبر داد و گفت: از آنجا که شمش نقره به‌صورت استاندارد در ایران ضرب نمی‌شود، نقره به‌صورت ساچمه به قراردادهای آتی بورس کالا می‌آید و اندازه هر قرارداد آتی نقره نیز ۱۰۰ گرم است. کارشناسان بورس کالا معتقدند عرضه نقره در بورس کالا موجب رونق بیشتری می‌شود و ارزش معاملات را بیشتر می‌کند.

مرتضی محمدی، معاون بورس کالا و انرژی کارگزاری فارابی در مورد چشم‌انداز بورس کالا در اثر عرضه نقره اظهار داشت: عرضه نقره با اثرات مثبتی همراه است. این عرضه در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر در روند معاملات و قیمت‌گذاری می‌شود.

محمدی در رابطه با رشد و رونق بازار در اثر عرضه نقره در بورس کالا گفت: ورود نقره به بازار موجب افزایش حجم معاملات و بهبود روند بازار می‌شود.

معاون بورس کالا و انرژی کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه ورود نقره به بورس کالا تا حدودی رونق اقتصادی به همراه دارد، گفت: با این کار روند بازار متعادل می‌شود، زیرا عرضه به طوری کلی گسترش پیدا می‌کند و گسترش در حجم معاملات به نفع وضعیت اقتصادی موجود است.

محمدی با اشاره به اینکه عرضه نقره در بورس کالا در حالت کلی به نفع معاملات است، ادامه داد: در ادامه عرضه نقره در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر در قیمت‌ها می‌شود. با توجه به اینکه زیره و زعفران در بازار عرضه می‌شود و حجم و عرضه پایینی در بازار دارد، با ورود نقره حجم عرضه و معاملات افزایش پیدا می‌کند و همین مساله قیمت‌ها را شفاف‌تر می‌کند.

محمودرضا الهی‌فرد، مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس در رابطه با عرضه نقره در بورس کالا اظهار داشت: انتظار می‌رود با عرضه نقره در بورس کالا، حجم معاملات افزایش پیدا کند. شاید عرضه نقره به اندازه عرضه طلا و سکه تاثیرگذار نباشد، اما باتوجه به ارزش ذاتی نقره درصد تضمین معاملات برای معامله‌گران بالا می‌رود و روند معاملات بازار بهتر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زحمت یک عمرمون آوردیم نقره داغ شدیم

  • ناشناس

    خواهشا حرف مفت نزنید شما حرف از دهانتان بیرون نمیاد عمل بعد حرف

  • مالباخته

    وقتی کزغال ونقره بیاد ،یعنی بورس تبدیل به زغال شده و سهامداران نقره داغ

  • ناشناس

    هیچ ایرادی نداره . بیاریدش….. از دست مس فملی و آهن و فولاد کاری بر نیامد نقره رو بیارید شا ید نقره کارساز باشد فقط با احتیاط بیاریدش…….. مواظب باشید این دفعه نقره داغمون نکنه…??

  • دژ مستحکم

    داریدبابورس چکارمیکنیدچراهرکی ازراه میرسه یه قانون بیحودوضع میکنه. نقره که منبع مشخصی نداره

    • ناشناس

      دیدند یک عده کارگر و صنعتگر با هنر دستشان در مشهد و بعضی شهرهای دیگه،هنوز دارند در این شرایط بد اقتصادی نون در می آورند
      میخوان مثل تاجرها و دلال های هر شغلی ،،از نقره هم مقداری پول ،مالیات و کارمزد به جیب مبارک خودشان روانه فرمایند
      ضمن اینکه نقره هم میتونه براشون منبع نوسانگیری خوبی باشه، ،چون قیمتهاش دائم متغیر است

  • ناشناس

    ناشر عزیز چرا اون نظر منو پخش نکردین
    گفتم سهامدارنی ک تو پرتفو تو این شرایط حاد بالای ۳۰% در ضرر هستن در دامنه نوسان منفی ۰ بمونه و در مثبت طبق دامنه نوسانی ک تعیین شده
    تا زمانی ک اون ضرر جبران شد سهم برگرده ب حالت عادی و با نوسان منفی و مثبت بالا پایین بشه
    اینجوری وحشت ضرر بیشتر کم میشه و صف های فروش تشکیل نمیشه
    مثلا من الان حکشتی ۸۰ درصدو رد کردم تا کجا باید منفی بخورم!!؟

  • ناشناس

    خدایش دولت داره هرچی رو میتونه تبدیل به پول میکنه همینطور بگذره میبینی کوه دماوند دریاچه اورومیه .هر چی دستش بیاد رو میاره تو بورس نقد کنه پولش رو بگیره خدایش چنین دولتی توی لپ لپ هم پیدا نمیشه خدا بداد دولت بعدی برسه با این روش دولت بعدی پول نداره حقوق به خودش بده تا بتونه خرج زن و بچه اش کنه چه برسه باهاش بخواد مملکت رو بچرخونه هر کی سری بعد کاندید بشه بنظرم یا دیونه است یا نابغه چون یا طرف باید دیونه باشه کاندید بشه که بر دیونه حرجی نیست یا باید نابغه باشه بدونه باید چیکار کنه .معلوم نیست چرا اینکار رو میکنه دولت هرچی دستش برسه یا داره رو میخواد تبدیل به پول کنه

  • ناشناس

    این اصلاح طلبها بورس را به تارج بردن وبه ویرانه تبدیل کردن

  • ناشناس

    خداوندا به این شب عزیز قسمت میدهم حقوقی ها را به عذاب الهی گرفتار کن،سرمایمان را دود کردن روحیمان را داغون کردن

  • ناشناس

    هرشب قبل خواب این دعا بخونید و بخوابید
    خداوندا به این شب عزیز حقوقیها را به عذاب
    الهی گرفتار کن ،ببیند چه تاثیری داره فقط از ته دل بگید.