خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۲۹۱۴

میزان اجاره‌بها در کلانشهرها از مرز تورم می‌گذرد

میزان اجاره‌بها در کلانشهرها از مرز تورم می‌گذرد

عقبایی گفت: میزان اجاره‌بها در کلانشهرها در فصل نقل‌و‌انتقالات از مرز 15 درصد می‌گذرد.

حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد اختلال در بازار مسکن از طریق تعاونی‌ها گفت: در برخی مواقع تعاونی‌ها مشکلاتی را برای بازار مسکن ایجاد کردند که در این بخش می‌توانیم با افزایش نظارت بر تعاونی‌ها و نحوه دریافت پول و پیش‌فروش مسکن مانع ایجاد اختلال در بازار مسکن شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها باید بر قانون پیش‌فروش مسکن و تعاونی‌ها بازنگری کنند، گفت: متاسفانه برخی قوانین تعاونی‌ها مشکل‌ساز بوده و در این میان تعاونی‌های خوب و بد باهم ضربه می‌خورند.

عقبایی تاکید کرد: با ارائه یک طرح جامع و دقیق برای تعاونی‌ها می‌توانیم بازار مسکن را از رکود خارج و زمینه‌ساز تولید مسکن شویم.

وی یادآور شد: بسیاری از قوانین تعاونی‌ها نیازمند بازنگری هستند و باید سیطره و نظارت خود را بر آنها افزایش داد.

نایب رئیس اتحادیه املاک تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری قوه قضاییه باید نسبت به عملکرد قوانین تعاونی‌ها حساس شوند تا مانع سودجویی برخی از تعاونی‌ها و دلالان شوند.

عقبایی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ میزان نرخ اجاره‌بها از مرز تورم خارج می‌شود، گفت: بعد از ماه رمضان بازار مسکن وارد فصل جابه‌جایی نقل و انتقالات می‌شود بنابراین نرخ اجاره‌بها در کلانشهرها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در کلانشهرها نرخ اجاره بها بیش از ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

نایب رئیس اتحادیه املاک اظهار کرد: ارائه خانه‌های خالی و دریافت مالیات از آنها تأثیر چندانی در بهبود روند بازار مسکن به ویژه اجاره‌بها نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.