کد مطلب: ۵۵۳۰۳۸

احتمال افزایش قیمت گوشت در پاییز

احتمال افزایش قیمت گوشت در پاییز

خشکسالی‌های امسال باعث شده دامداران برای تامین علوفه، در شرایط بسیار بدی قرار گیرند، به همین دلیل با توجه به اینکه هم‌اکنون در صحرا و مراتع علفی برای چرای گوسفندان وجود ندارد دامداران بیشتر بره‌های ماده خود را می‌فروشند و این ممکن است از شهریورماه سال‌جاری باعث کمبود گوشت گوسفند در بازار و افزایش قیمت آن شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هم اکنون قیمت هر کیلو گوسفند نر زنده در بازار بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان و قیمت گوسفند زنده ماده بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است. این درحالی است که قیمت گوشت گوسفندی در قصابی‌ها و فروشگاه‌ها ۱۳۵ هزار تومان است. سال گذشته قاچاق دام از کشور باعث افزایش قیمت گوشت شده بود اما حالا رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران تاکید کرده قاچاق دام زنده به علت مقابله با این پدیده بسیار کم شده است ولی در حد خیلی محدودی انجام می‌شود که تاثیری در بازار ندارد.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار حوزه کشاورزی و دامپروری را در صفحه کشاورزی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت کوسفند باید افزایش یابد دامداران کناه هستن

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر خداشاهده از مسعولین محترم میخام که خودتان جای من بدبخت بزارین من چه گلی سرم بزارم به قران ۵۰ میلیون وام گرفتم با این بازار نمیتانم قسطامو پرداخت کنم به امام حسین قسم دارم بدبخت میشم ترا بقران یه ۳۰ درصد حداقل قیمت گوشت گران کنید