کد مطلب: ۴۷۴۵۸۵

حذف دامنه نوسان بورس چقدر محتمل است؟

حذف دامنه نوسان بورس چقدر محتمل است؟

حذف دامنه نوسان بورس چقدر محتمل است؟ یک کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال می‌گوید: دامنه نوسان در این حدی که اکنون وجود دارد ملتهب‌کننده بازار و عامل بسیاری از تلاطم‌های فعلی است. حتما دامنه نوسان در آینده حذف خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درباره دامنه نوسان بازار سهام و نقش آن در روند شاخص بورس مباحث مختلفی اخیرا مطرح شده است. از نگاه برخی حذف این دامنه نوسان، راهکار مناسبی برای احیای شاخص بورس است اما آیا این اتفاق اصلا امکان‌پذیر است؟

مجید زمانی، تحلیلگر بازار سرمایه و مدیرعامل مجموعه کیان در پاسخ به اینکه چقدر محتمل است دامنه نوسان بورس در آینده حذف شود؟ گفته است: دامنه نوسان در این حدی که اکنون وجود دارد ملتهب‌کننده بازار و عامل بسیاری از تلاطم‌های فعلی است. کشف قیمت‌ها باید در کمترین زمان ممکن انجام شود. در غیر این صورت صف ایجاد می‌شود و عامل فساد است. حتما دامنه نوسان در آینده حذف خواهد شد، اما افرادی که در مقطع فعلی فعالیت می‌کنند باید مصائب آن را تحمل کنند.

وی در ادامه گفتگوی خود با دنیای اقتصاد در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات متعدد، چرا باید به آینده بورس امیدوار باشیم؟ اظهار کرد: به اعتقاد من امید بر دو پایه استوار است؛ اول انجام تکلیف فردی و دوم یکپارچگی (integrity). مورد نخست به این معناست که هر کس به عنوان بخش خصوصی باید آن چیزی را که بر عهده دارد به بهترین نحو انجام دهد.

او تصریح کرد: مساله دوم نیز به صراحت و صداقت بر می‌گردد. نمی‌شود در جلسه با مدیر همه حرف‌های وی را تایید کنیم و در خلوت خلاف آن را بگوییم. نمی‌شود در رسانه حرفی را بزنیم که به آن اعتقاد نداریم تا مجوز فعالیت‌های ما باطل نشود. این یعنی سیستم از یکپارچگی یا صداقت کافی برخوردار نیست. به‌نظرم بخش خصوصی می‌تواند آغازگر شکل‌گیری چنین فضایی باشد که هم تکلیف خود را انجام دهد و هم یکپارچگی را حفظ کند.

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.