کد مطلب: ۴۴۵۶۹۹

نظرسنجی کیتکو؛ ۲۴ آوریل

رشد قیمت طلا تا ۲ هزار دلار چقدر محتمل است؟

رشد قیمت طلا تا ۲ هزار دلار چقدر محتمل است؟

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۲۴ آوریل منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین هستند.

در هفته‌ای که گذشت، قیمت جهانی طلا با رشد ۲٫۱۸ درصدی به بالاترین سطح هشت سال گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به محرک‌های مالی گسترده از سوی بانک‌های مرکزی، تحلیلگران بسیاری بر این باورند که قیمت فلز زرد به رشد خود ادامه خواهد داد.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در ۲۴ آوریل انجام شده، ۱۵ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که ۱۲ نفر معادل ۸۰ درصد، رشد قیمت طلا را برای هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند. یک نفر معادل هفت درصد معتقد است، فلز زرد روند نزولی خواهد داشت و دو نفر معادل ۱۳ درصد هیچ نظری در مورد روند قیمت نداشتند.

از سوی دیگر، از میان هزار و ۳۱ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۷۲۹ رای‌دهنده، معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۲ نفر، معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۱۰ نفر از رای‌دهندگان، معادل ۱۱ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

نظرسنجی کیتکو ۲۴ آوریل ۲۰۲۰

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند که پیش‌بینی آنها صحیح بود.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ، با اشاره به تصویب لایحه کمک ۴۸۰ میلیارد دلاری از سوی کنگره، هفته صعودی را برای طلا پیش‌بینی کرده است.

به‌گفته او، با افزایش نگرانی‌ها درباره بدهی دولت، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش می‌یابد.

کوین گریدی، مدیرعامل شرکت فینیکس فیوچرز هم هفته‌ای صعودی را برای طلا پیش‌بینی کرده است.

او معتقد است: رشد چشمگیر چاپ پول از سوی بانک‌‌های مرکزی در نهایت موجب می‌شود قیمت طلا به بیش از دو هزار دلار در هر اونس برسد.

به‌گفته چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار، قیمت فلز زرد در سال جاری رکوردی تاریخی به‌ثبت خواهد رساند.

ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، با توجه به افزایش قیمت طلا علی‌رغم رشد شاخص دلار، نسبت به آینده فلز گرانبها ابراز خوش‌بینی کرده است.

به‌گفته او، با توجه به منفی شدن قیمت نفت خام آمریکا در هفته گذشته و افزایش تعداد بیکاران در آمریکا، انتظار می‌رود در ماه‌های پیش‌رو قیمت طلا به هزار و ۸۰۰ دلار برسد. تا زمانی‌که واکسنی برای ویروس کرونا تولید نشود، روند صعودی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد یافت.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تریدینگ، معتقد است، اگر قیمت طلا در محدوده هزار و ۷۵۰ دلار به‌ثبات برسد، در هفته جاری شاهد قیمت هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس خواهیم بود.

دنیل پاویلونیس، تحلیلگر ارشد در موسسه آرجی‌او فیوچرز اما از جمله تحلیلگرانی است که چندان به قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین نیست. به‌گفته او ممکن است قیمت جهانی طلا همسو با بازار سهام سقوط کند.

در هفته پیش رو چندین گزارش مهم اقتصادی ایالات متحده منتشر خواهد شد و همچنین نشست کمیته فدرال بازار بازر برگزار می‌شود.

در میان رای‌دهندگان، کالین سیژنسکی، تحلیلگر در موسسه اس‌آی‌ای و آدام باتن، تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو نظری در مورد قیمت فلز زرد در هفته پیش‌رو نداشتند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا گران خواهد شد.

  • ناشناس

    هرکسی فکر جیب خودشه رحم وانصاف دراین سرزمین حرام شده فقط دروغ حلال شده هنوز زردتشتی