کد مطلب: ۴۸۸۳۰۸

احتمال سقوط دلار

احتمال سقوط دلار

کارگزار کهنه‌کار وال‌استریت، پیتر شیف، می‌گوید فدرال‌رزرو از هیچ پول تولید می‌کند و این باعث می‌شود دلار به زودی سقوط کرده و قدرت خرید آمریکایی‌ها از بین برود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی؛ کارگزار کهنه‌کار وال‌استریت، پیتر شیف، می‌گوید فدرال‌رزرو از هیچ پول تولید می‌کند و این باعث می‌شود دلار به زودی سقوط کرده و قدرت خرید آمریکایی‌ها از بین برود.

او می‌گوید بازی‌های سیاسی و فروش احساسی سهام، بازارهای آمریکا را به حرکت در می‌آورند. بازارهای سهام آمریکا و اقتصاد این کشور به شدت وابسته بسته کمک مالی هستند.

شیف توضیح می‌دهد: دو عامل باعث سقوط سهام آمریکا شده است؛ به بن‌بست رسیدن مذاکرات بسته جدید کمک مالی و تشدید شیوع کرونا در آمریکا.

او می‌گوید: علت ریکاوری بازار سهام و سقوط نکردن بیش از پیش آن این است که آمریکایی‌ها در خانه نشسته و دلارهای بسته کمک مالی کرونایی را خرج می‌کنند، دلارهایی که فدرال‌رزرو بدون پشتوانه مالی چاپ می‌کند.

او می‌گوید: ادامه این وضعیت می‌تواند منجر به سقوط دلار و از بین رفتن قدرت خرید آمریکایی‌ها شود. بسیاری از سهام شرکت‌های آمریکایی بیش از ارزش خود قیمت‌گذاری شده‌اند و با از بین رفتن قدرت خرید مردم کاملا سقوط خواهند کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چیزی که این کارگزار کهنه‌کار وال‌استریت در نظر نگرفته اینه که همهٔ کشورها این کار رو کردن؛ دلار ممکنه سقوط کنه در مقابل طلا، ولی در مقابل پول سایر کشورها سقوط نمی‌کنه.

  • کهنه سرباز وطن

    دنیا باید به دنبال ارز جایگزین دلار باشد کاهش دلار یعنی کاهش ارزش سپرده بانک مرکزی کشورها که سپرده های آنها دلاری است بانک جهانی وصندوق بین المللی پول باید سیستمی را در اقتصاد بین الملل طراحی کنند که کشورها از یک شاخص جایگزین غیر از پول یک کشور باشد ونگذارد کشورها به خاطر صادرات ارزش پول کشورشان رادر مقابل ارز شاخص مبادلاتی پایین نگه دارد

  • ناشناس

    تو ایران اگر دلار گران بشه همه چیز رو افزایش میدن که دلار گران شده و اگر دلار تا نصف هم کاهش کنه باز افزایش میدن .مثل خودرو سازها که با وجود کاهش دلار باز افزایش دادند ..بهتره دعا کنیم مسئولین کشور نیست و نابود بشن تا نجات پیدا کنیم .

  • ناشناس

    الکی میگن سقوط میکنه دل خودمون خوش نکنیم

  • ناشناس

    وفقط خدا به دادمون برسر وگرنه بند هیچی نمیکنه

  • ناشناس

    نه دیگه اگردلارسقوط کن دولت و ترامپ هم سقوط میکنند.
    بنابراین به نفع هیچکدام شان نیست.که مردم نفس راحت بکشند

  • 2lux

    یکماه دیگه دلار ۴۰ الی ۴۵

  • رضا مشیری

    ترامپ رییس جمهور میشه،فشار حداکثری انجام میشه،اوضاع ناجور بهم میریزه،دلار میره تا۴۰تومن،مسوولین قاطی میکنن بدترازقبل،مذاکرات انجام میشه،دلار میریزه میاد میشه۱۳.

    • ناشناس

      گرون شدن دلار تا حدی لازمه.مسبب گرونی بیش از اندازه دلار خائنین داخلی هستن.