کد مطلب: ۶۸۸۲۳۷

هشدار به تهرانی‌ها/ احتمال وقوع سیلاب در هفته پیش رو

هشدار به تهرانی‌ها/ احتمال وقوع سیلاب در هفته پیش رو

با پشت سر گذاشتن هفته‌ای که سیل خسارت‌های جانی و مالی به کشور وارد کرد، اکنون نیز بار دیگر به ساکنین تهران هشدار داده می‌شود که امکان دارد سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی جاری شود. پس مردم آگاه باشند و در هفته آینده از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به ویژگی‌رگبارهای تابستانی و امکان وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی گفت: به مردم هشدار می‌دهیم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

مهر گزارش داد، حامد یزدی‌مهر ظهر جمعه از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: از شنبه ۱۵ مرداد تا روز دوشنبه ۱۷ مرداد رشد ابرهای همرفتی پیش‌بینی شده است.

یزدی‌مهر با اشاره به اینکه وقوع رگبار و رعدوبرق و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز از پیش‌بینی‌های هواشناسی است، گفت: با توجه به اینکه منطقه اثر این هشدار و مخاطرات نواحی شمالی استان به‌ویژه ارتفاعات پیش‌بینی شده است از همه مردم می‌خواهیم از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند.

وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها افزود: به دلیل ویژگی‌های رگبارهای فصل تابستان امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست. لذا تاکید می‌کنیم که مردم از اتراق کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و فاصله خود را با رودخانه‌ها حفظ کنند.

منطقه اثر رگبارهای تابستان کجاست؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه به پیش‌بینی وزش باد شدید، گردوخاک، خطر سقوط اجسام و شکستن درختان فرسوده اشاره کرد و عنوان داشت: منطقه اثر این مخاطرات نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان پیش‌بینی شده است و در همین راستا فاصله گرفتن از سازه‌های موقت و احتیاط در تردد برای افراد دارای بیماری تنفسی و سالمندان، عدم پارک خودرو کنار درختان و سازه‌های نیمه تمام مورد تاکید است.

حامد یزدی‌مهر با تاکید بر مهم‌ترین رسالت مدیریت بحران مبنی بر امر پیشگیری گفت: صدور و اعلام هشدارها برای اطلاع مردم و پیشگیری از حوادث است. لذا از همه مردم می‌خواهیم هشدارها را جدی گرفته و آن مهم بدانند تا بتوانیم مرحله پیشگیری را به خوبی انجام دهیم.

یزدی‌مهر با اشاره به وقوع سیلاب‌های اخیر نیز بیان کرد: در وقوع سیلاب‌های اخیر طبق بررسی‌های صورت گرفته شاهد هستیم که هشدارهای صادر شده توسط مدیریت بحران استان تهران نقش مهمی در پیشگیری داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.