خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۶۵۱۳

گمانه‌زنی‌ها در آستانه نشست اوپک در سن‌پترزبورگ نشان می‌دهد:

کاهش تولید نفت لیبی و نیجریه

کاهش تولید نفت لیبی و نیجریه

اعمال محدودیت بر تولید نفت نیجریه و لیبی که از اجرای توافق تولید معاف بوده‌اند، از محورهای اصلی نشست امروز در سن‌پترزبورگ است

وزاری نفت کشورهای عضو اوپک و برخی تولیدکنندگان غیراوپکی در نشستی که امروز در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، موضوع توافق کاهش تولید نفت و نتایج آن را بررسی خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، برخی آگاهان گفته‌اند، موضوع اعمال محدودیت بر تولید نفت دو کشور نیجریه و لیبی که از اجرای این توافق معاف بوده‌اند، از محورهای اصلی این نشست است.

اگرچه برخی دیگر از تحلیل‌گران معتقدند، چنین محدودیتی برای این دو کشور آفریقایی اعمال نمی‌شود.

وزیر نفت روسیه پیش‌تر گفته بود، لیبی و نیجریه زمانی باید تولید خود را کاهش دهند که میزان نفت تولیدی آنها به میزان مورد نظر رسیده باشد.

به گفته یک تحلیل‌گر بازار نفت، کشور لیبی تا زمانی که به سقف تولید خود -یعنی 1.25 میلیون بشکه در روز- برسد، این توافق را اجرا نمی‌کند.

کشور نیجریه در ماه ژوئن روزانه 1.75 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد. این در حالی است که تولید این کشور در دسامبر گذشته 1.5 میلیون بشکه در روز بوده است. تولید نفت لیبی هم از 630 هزار بشکه در روز به 840 هزار بشکه در همین مدت زمان رسیده است.

لازم به ذکر است، این دو کشور به دلیل وقوع جنگ داخلی از اجرای این توافق که از ژانویه گذشته آغاز شده، معاف شدند.

افزایش تولید لیبی و نیجریه در ماه‌های اخیر منجر به گمانه‌زنی‌هایی در مورد اعمال محدودیت اوپک بر این دو کشور، با هدف تثبیت بازار و افزایش قیمت شده است.

وزیر نفت کویت روز شنبه با ابراز خرسندی از مشارکت تولیدکنندگان نفت در این توافق گفت: احتمال ادامه توافق کاهش تولید بالاست.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک نیز روز گذشته اعلام کرد: در حال حال حاضر فرآیند تثبیت بازار و مهار مازاد عرضه به کندی پیش می‌رود، اما انتظار داریم در نیمه دوم سال این روند سرعت بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.