خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۵۵۱۲

احتمال کاهش قیمت نفت در روزهای آینده

احتمال کاهش قیمت نفت در روزهای آینده

قیمت نفت امروز در اطراف بالاترین قیمت نیمه سال 2015 در نوسان و از آن چندان فاصله نگرفته است و هر بشکه 66.54 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت امروز با تقاضای بالا برای نفت و ادامه تلاش‌های اوپک و روسیه برای کاهش عرضه نفت در بازار، روند ثابتی داشت و زیاد از بالاترین رقم نیمه سال 2015 که روز گذشته ثبت کرد، فاصله نگرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 3 سنت کاهش 66.54 دلار فروخته شد که هنوز با 67.29، بالاترین قیمت می 2015 فاصله چندانی ندارد.

نفت خام آمریکا نیز 60.40 دلار در هر بشکه معامله شد که با 60.74 دلار بالاترین قیمت از ژوئن 2015 چندان فاصله ندارد.

از آنجایی‌که تولید نفت آمریکا قرار است افزایش بیشتر داشته باشد و درباره ادامه همین سطح کنونی رشد تقاضا تردیدهایی به وجود آمده است، نشانه‌هایی وجود دارد که بازارها در روزهای پایانی سال 2017 و مبادلات تجاری امسال بیش از اندازه افزایش داشته‌اند.

اوله هانسن، رئیس راهبرد کالاهای اساسی در ساکسو بانک دانمارک نسبت به چندین اختلال در عرضه اما موقتی هشدار داد. «نظیر خط لوله فورتیز و توقف در خط لوله لیبی و ناآرامی در ایران به ایجاد رکورد در سفته بازی در معاملات بلندمدت کمک کرده است.»

هانسن افزود باتوجه به رفع مشکلات خط لوله‌ها و اینکه ناآرامی‌ها در ایران تاثیری بر تولید نفت این کشور نداشته، احتمال کاهش قیمت در اوایل سال 2018 به ویژه با توجه به افزایش تولید نفت آمریکا وجود دارد.

تولید نفت آمریکا تقریباً 16 درصد از نیمه سال 2016 تاکنون افزایش یافته و به 9.75 میلیون بشکه در روز تا پایان سال 2017 رسیده است.

همچنین نگرانی وجود دارد که تولید نفت روسیه، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان و یک همراه مهم در توافق کاهش تولید اوپک، در حقیقت کاهش نیافته باشد.

هانسن همچنین گفت «نگرانی‌هایی نیز در مورد اقتصاد چین در سال 2018 وجود دارد که در نهایت می‌تواند به رشد تقاضای کمتر از انتظار منجر شود.»

وی پیش‌بینی کرد: تا پایان سال جدید میلادی قیمت نفت برنت به 60 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا به 57 دلار در هر بشکه خواهد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.