خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۸۰۶۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

احتمال احتکار شکر در انبارها / فصل برداشت نیشکر گذشته است

احتمال احتکار شکر در انبارها / فصل برداشت نیشکر گذشته است

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه از فصل برداشت نیشکر در استان‌های جنوبی کشور گذشته است به همین جهت احتمال احتکار شکر در انبارها وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بخش کشاورزی بزرگترین قربانی سیلاب‌های اخیر است؛ به طوری که رئیس دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، از خسارت ۱۵هزار میلیارد تومانی سیل به کشاورزی در 26 استان کشور خبر داده است.

نیشکر یکی از محصولات کشاورزی است که از سوی تولیدکنندگان این محصول گفته می‌شود به دلیل وقوع سیلاب با مشکل شدید برداشت در مزارع مواجه شده و همین موضوع باعث می‌شود که امسال با کمبود و گرانی قابل توجه شکر در کشور مواجه شویم.

به گفته تولیدکنندگان نیشکر، بارندگی‌های متوالی سال زراعی جاری تاکنون روند تولید شکر را مختل کرده و به دلیل آب گرفتگی مزارع و گل آلود بودن مزرعه امکان برداشت نیشکر از مزارع وجود ندارد.

با توجه به فصل برداشت نیشکر می‌توان گفت که در فروردین ماه تنها درصد ناچیزی از نیشکر برای برداشت باقی مانده و درصد قابل توجهی از این محصول از اوایل آبان تا اواخر دی ماه 97 برداشت شده است.

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: سوال این است که مگر هر روز همانند یک گاو شیرده از چغندرقند محصول شکر حاصل می‌شود که هم اکنون با کاهش ناچیز حجم تولیدی نیشکر با بحران شدید کمبود شکر در کشور مواجه شویم؟

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد کشور ما اقتصاد احساسی و جو زده است، به عنوان مثال هنوز سیل به استان‌های شمالی کشور نرسیده بود که اعلام کردند برنج نایاب می‌شود، مگر چند درصد از جمعیت ایران توانایی مصرف برنج داخلی دارند که برنج ایرانی نایاب خواهد شد. همچنین به محض فروکش کردن آب امکان نشاء کاری وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: متاسفانه جو و احساسات باعث کاهش یا افزایش قیمت محصولات در داخل کشور شده است. گفته می‌شود که به دلیل وقوع سیل امکان برداشت نیشکر از مزارع نیست اما مگر الان فصل برداشت نیشکر بود؟

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه مردم خیلی به شایعات توجه می‌کنند و همچنین نهادهای نظارتی به موقع با این شایعات برخورد نمی‌کنند، به همین جهت اکثر اوقات شاهد افزایش قابل توجه حجم تقاضا و تشکیل صف‌های طولانی برای برخی محصولات و به دنبال آن گرانی در بازار هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه از فصل برداشت نیشکر در استان‌های جنوبی کشور گذشته است به همین جهت احتمال احتکار شکر در انبارها وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مردم

    با سلام
    اینجانب خودم شاهد ان هستم . که کارخانه شکر شهرمان اقدام به احتکار شکرهای تولیدی خود نموده ، و امسال این کارخانه در شهرستانهای دیگر به همین نحوه احتکار دارند. تا قیمت شکر را افزایش دهند.
    احتمالاً سلطان شکر کشور در جریان موضوع هستند.