کد مطلب: ۳۶۷۴۷۷

رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در گفتگو باتجارت‌نیوز:

قیمت قند و شکر در ماه رمضان گران نخواهد شد / سال ۹۸ با کمبود شکر رو به رو نیستیم

قیمت قند و شکر در ماه رمضان گران نخواهد شد / سال 98 با کمبود شکر رو به رو نیستیم

رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر می‌گوید: قیمت قند و شکر در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد. همچنین در سال 98 با واردات حجم قابل توجهی از شکر دیگر دچار کمبود نخواهیم شد.

رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت قند و شکر در ماه رمضان گران نمی‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت قند و شکر در ماه مبارک رمضان گران نخواهد شد؛ در این مدت جلساتی را با دولتمردان برای سهمیه‌بندی شکر در حوزه صنایع و طرح ضیافت برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم شکر مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

بهمن دانایی افزود: متاسفانه سیل و بارندگی‌های اخیر باعث شد تا مزارع نی‌شکر با برخی چالش‌ها مواجه شوند و همین مسئله میزان تولید ما را به تعویق انداخت. در حقیقت بارندگی‌های اخیر باعث شد تا در ماه‌های بهمن و اسفند محصولی را برداشت نکنیم. قطعا اگر حوادث طبیعی (بارندگی‌های شدید و سیل) رخ نمی‌داد، با کمبود شکر در بازار مواجه نمی‌شدیم.

او به برنامه بخش‌خصوصی و دولت در زمینه تامین اقلام مورد نیاز مردم اشاره‌کرد و گفت: بخش‌خصوصی تاکنون 700 هزار تا 800 هزار تن شکر را از هند ثبت سفارش کرده است. حدود 400 هزار تن نیز شکرهای بازرگانی دولتی از گمرک ترخیص شده و چنانچه وضعیت آب و هوا مناسب باشد 120 هزار تن شکر حاصل از چغندر قند پاییزه برداشت خواهد شد. بنابراین سال 98 با واردات حجم قابل توجهی از شکر دیگر دچار کمبود نخواهیم شد.

دانایی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ مصوب شکر از سوی دولت مشخص شده است یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز نرخ مصوب شکر افزایش نیافته اما آنچه اعلام کردند این است که قیمت شکر از محل درب کارخانه سه هزار تومان عرضه خواهد شد. از سوی دیگر باید اشاره کرد که قیمت قند سقف و کفی دارد و براساس ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • samin

    آخه […] شکر تو بازار نیست که بخواد گرون بشه!
    به لطف بی عرضگی دولت چیزی که زیاد هست ،دزد و محتکره!!