کد مطلب: ۱۶۴۳۴۵

مدیرعامل شرکت آب نیرو:

احداث سد و نیروگاه بختیاری، با فاینانس کره ‌جنوبی و ژاپن

احداث سد و نیروگاه بختیاری، با فاینانس کره ‌جنوبی و ژاپن

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب نیرو) از نیاز به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه برای احداث سد و نیروگاه بختیاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب نیرو) از نیاز به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه برای احداث سد و نیروگاه بختیاری خبر داد.

سیدمحمدرضا رضازاده در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز با بیان این مطلب، افزود: قرار شده است کنسرسیومی از کره جنوبی، ژاپن و شرکت‌های داخلی همکار آن‌ها فاینانس این پروژه را برعهده بگیرند.

وی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات صنعت آب وفاضلاب سخن می‌گفت، با بیان اینکه مذاکرات همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در عین حال با استفاده از منابع داخلی، تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های لازم مانند جاده دسترسی، تونل و پل هزینه کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به جلسه امروز وزیر زیرساخت‌های کره جنوبی با سرپرست وزارت نیرو، اظهار کرد: یکی از دستور کارهای این جلسه، موضوع فاینانس سد و نیروگاه بختیاری خواهد بود.

رضازاده به اولویت این طرح برای وزارت نیرو و تاکیدات معاون اول رئیس‌جمهوری در این خصوص نیز گریزی زد و خاطرنشان کرد: تاییدیه سازمان برنامه و بودجه را نیز اخذ کرده‌ایم و مقرر شده است گزارش تکمیلی پروژه به شورای اقتصاد نیز تقدیم شود تا مصوبه این نهاد را نیز دریافت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای کشور نیز گفت: امکان احداث دست کم هفت هزار مگاوات نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای در کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره اعتبار لازم برای ایجاد این ظرفیت در شبکه برق کشور نیز اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان پاسخ دقیقی به این پرسش داد چراکه بعد از اعلام نیاز شبکه برق کشور، عملیات احداث کلید زده می‌شود.

وی اضافه کرد: احداث هزار مگاوات نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت؛ با توجه به این مساله شاید بتوان گفت دست کم ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان برای احداث هفت هزار مگاوات نیروگاه مذکور لازم است.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب صبح امروز (دوشنبه، بیست و چهارم مهرماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تا بیست و هفتم مهرماه ادامه دارد، ۲۵۸ شرکت داخلی در کنار ۱۰۵ شرکت خارجی از بیست کشور حضور دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.