کد مطلب: ۱۸۹۱۷۹

احداث ۱۲۰ کیلومتر راه جدید در کهگیلویه و بویراحمد

احداث 120 کیلومتر راه جدید در کهگیلویه و بویراحمد

معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهار سال گذشته 120 کیلومتر جاده جدید اعم از اصلی و روستایی در این استان احداث شد.

محمد راستا اظهار داشت: 70 کیلومتر از این میزان راه اصلی و 50 کیلومتر نیز روستایی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: همچنین بیش از 160 کیلومتر جاده اصلی با پیشرفت فیزیکی بین 30 تا 90 درصد در حال اجراست.

وی جاده ملی پاتاوه-دهدشت، یاسوج-باغچه سادات، یاسوج-سی سخت و دهدشت، قلعه رئیسی به دیشموک را از جمله جاده‌های اصلی در دست اجرا در این استان ذکر کرد.

راستا گفت: در این مدت همچنین بیش از 300 کیلومتر روکش آسفالت در حوزه راه‌های اصلی و روستایی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته همچنین بیش از 360 کیلومتر راه روستایی در سطح استان احداث، بهسازی و آسفالت شده است.

راستا ادامه داد که میزان اعتبار هزینه شده برای این میزان آسفالت راه روستایی در استان ظرف سه سال گذشته افزون بر یک هزار و 800 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: جاده روستایی لال و شهرون و برآفتاب جلاله منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد و برخی روستاهای دورافتاده در بخش دیشموک و چاروسا در شهرستان کهگیلویه از جمله آن‌‌هاست.

معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک نیز افزون بر 500 کیلومتر جاده روستایی در سطح استان برای بهسازی و آسفالت در دست اجراست که حدود 100 کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

راستا تصریح کرد: جاده روستاهای منطقه سیلاب و کلوار تا امام‌زاده شاه قاسم به طول 50 کیلومتر یکی از مهمترین راه‌های روستایی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، افزود: بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

44 درصد جمعیت 713 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در روستاها ساکن هستند.

این استان دارای یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است که حدود 700 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.