کد مطلب: ۷۶۶۷۷۸

احکام رتبه بندی معلمان در ایستگاه آخر

احکام رتبه بندی معلمان در ایستگاه آخر

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی نیم میلیون معلم اطلاع رسانی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد افراد مشمول طرح رتبه بندی یک میلیون نفر است که تاکنون احکام نیم میلیون نفر از فرهنگیان نهایی شده و بقیه نیز تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند.

قاسم احمدی‌لاشکی چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: طرح رتبه بندی فرهنگیان کار بسیار سنگین و پیچیده ای به شمار می‌رود که اکنون با تلاش دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های دولتی و علوم پزشکی ۹۰ هزار نفر است فقط تعداد افرادی که از تاریخ شهریورماه ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش بازنشسته شده اند، ۱۳۵ هزار نفر است و قابل مقایسه با دیگر دستگاه‌ها نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تمام سعی ما بر این است حق هیچ شخصی ضایع نشود.

وی یادآور شد: کسانیکه نسبت به احکام خود معترض هستند پس از ثبت اعتراض، درخواست آن‌ها در هیات ممیزی استان بررسی می‌شود و اگر مجدد معترض باشند، در هیات ممیزی کشور اعتراض آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته احمدی لاشکی یکی از هدف‌های سفر دوم رئیس جمهور، بررسی وعده‌های دور نخست سفر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه سازه‌ای و فضای آموزشی بدون شک دچار چالش‌هایی هستیم و در این سفر امید می‌رود مصوبه‌های خوبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف و ساماندهی نیروها فقط مربوط به استان بوشهر نمی‌شود، گفت: یکی از هدف‌های ما در این سفر بررسی مشکلات مراجعه کنندگان به ستاد ارتباطات مردمی است و چالش‌ها و مطالبات از سوی کارگروه‌های ویژه مورد ارزیابی و پی‌گیری قرار می‌گیرند.

احمدی لاشکی با اشاره به حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: امید می‌رود در این سفر دستاوردی مثبت برای مردم و فرهنگیان این استان رقم بخورد.

وی یادآورشد: بوشهر به عنوان مهد تمدن علم و ادب قلمداد می‌شود و مدرسه سعادت با یک پیشینه بسیار عالی و قدیمی از جمله نخستین مدرسه های کشور به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    بنده با 28 سال خدمت رتبه ی 3 شدم وهمکارم با 18 سال خدمت رتبه ی 4 کجای این کار عدالت هست؟ مطمئنم که هیچ مقاله تالیف نداشته چرا تا کجا ظلم؟!!!

    • ناشناس

      حیف خدمت در این سیستم . من هم با ۲۰ سال خدمت رتبه ۱ شدم ! این هم انگیزه برای باقی خدمت

  • ناشناس

    بنده با ۲۲ سال سابقه رتبه ۱ معلمی مگه میشه

  • ناشناس

    خوشبحالت که رتبه ۳ شدی کاشکی من لااقل رتبه دومیشدم

  • ناشناس

    سلام امیدوارم ریس جمهور عزیز همانطور که فکر افزایش حقوق کارمندان شرکت نفتی ها هستند که بالای 50میلیون تومان با مزایا حقوق می‌گیرند وعیدیشان برخلاف فرهنگیان 30میلیون تومان است با توجه به تورم سه رقمی روزانه وخط فقر 15میلیون تومانی به فکر فرهنگیانی که حقوق شأن زیر خط فقرند واگر دوچرخه بوشان پنجره بشه پول تعمیر آن را ندارند ویا باید برای امرار معاش دست به دامن سوپری کوچه وزرای دادن قرض خود التماس نزول خورا میکنند وزرای گرفت یک وام 23درصد در هر بانکی که میزنند دست رد به سینه شأن میزنند و درست در مقابل همه‌ی کارمندان بخصوص نفتی ها ویا کارگران و مددجویان هر کدام از اعضای خانواده شأن بدون محدودیت تسهیلات 60ماهه بالای 100میلیونی 4درصد به راحتی دریافت میکنند ویا از اعتبارشان وپس اندازه‌شان بگم که از ضایعات جمع کنان نیز به علت وضعیت بد معیشتی کمرنگ تر شده ویا از بن ها وهدایاهای میلیونی مناسبتها واضافه کارهای صوری ماهیانه دیگر کارمندان همیشه بی بهره آند و همچنین از کارمند بانکی بگم که با سه سال سابقه برای ماه عسل به ترکیه میروند و معلمان حتی شهرستانهای کوچک همجوار هم به علت بی پولی نتوانسته آند سفر کنند چرا اینهمه تبعیض وبی عدالتی بین فرهنگیان با دیگران است کدام کارمند هشت ساعت روزانه یک تیکه کار میکنند وبا انواع و اقسام با فرهنگها ی متفاوت چونه میزنند کار میکنند ساعت کار مفید دیگران روزانه دوساع بیشتر نیست اگر چای خوردن و تعریف کردن حساب نکنیم ریس جمهور عزیز و انقلابی چرا توقعات فرهنگیان از دولت و مجلس انقلابی خیلی بیشتر از اینهاست حتی معلمان یک فروشگاه برای بردن کالای اقساطی مانند دیگران ندارند بیمه که فقط بجز هزینه هیچ مزایایی برای فرهنگیان ندارد هرچی بگیریم بازهم کم گفتیم واقعیت و زندگی کردن وطرز پوشیدن لباس خودروهای سواری و خانه های این قشر همه چیز ومیگه ریس جان تا کی معلمان باید بدبخت باشند وبا فلاکت زندگی کنند وحتی کوچکترین نیازهای زندگی برایشان آرزو شود پس ریس جمهور عزیز برای بالا بردن اعتبار و رفاه اجتماعی و معیشتی معلمان مانند عزیزان نفتی پولدار حمایت کنید هرکس هرکجا حالا در شرکت وادارات نفت و گاز و……کار میکنند صاحب حق خودشان ندانند چون هر عزیزی هرکجا که باشد به یک اندازه خدمات رسانی میکند یکی نفت فولاد تولید میکند معلم نیز فرهنگ وادب معلم ونیروی ماهر تمام ادارات پس از این امر نیز بزرگترین تولید کننده چکار فرهنگی میکنند چرا در تمام کشورهای دنیا بیشترین حقوق ها و ارزشها ومزایا ورفاه بخصوص در کشورهای توسعه یافته مربوط به معلمان است ولی در کشور ما حقوق معلمان زیر خط فقر است،؟

  • سیمین

    سلیقه ای رتبه دادین؟
    هر جور دلتون خواسته واقعا متاسفم
    همکارم با ۱۵ سال سابقه رتبه سه شده و میخنده که تالیف نداشته و تدریس همکاران نداشته
    و بنده با ۲۵ سال سابقه رتبه دو شدم
    مدارکمو رو باهم بارگزاری کرده بودیم

  • ناشناس

    کاش اصلاً اجرا نمیشد

  • ناشناس

    چه عدالتی واقعا من با۲۸ سال سابقه وبارگذاری اینهمه مدرک شدم رتبه ۱ و همکار با سابقه ۴ سال رتبه ۳ یا با ۱۷ سال رتبه ۴