خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۹۸۶۹

اخبار بورسی در روز پنجشنبه؛ اعلام برنامه نوروزی و صدور یک مجوز افزایش سرمایه

اخبار بورسی در روز پنجشنبه؛  اعلام برنامه نوروزی و صدور یک مجوز افزایش سرمایه

از مهم‌ترین اخبار امروز، پنجشنبه 23 اسفند ماه، اعلام برنامه نوروزی بورس کالا و صدور مجوز افزایش سرمایه برای مپنا بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای درباره روزهای عرضه محصولات اعلام کرد: عرضه محصولات در هفته پایانی سال ۱۳۹۷ و ایام نوروز ۱۳۹۸ از تاریخ ۱۳۹۸ پنجم فروردین ۹۸ الی ۱۱ فروردین ۹۸ به شرح ذیل صورت می‌پذیرد.

شنبه (1397/12/25): عرضه کالاهای پلیمری و شیمیایی بهین یابی

دوشنبه (1398/1/5): عرضه کالاهای غیر بهین یابی

سه‌شنبه (1398/1/6): عرضه کالاهای پلیمری بهین یابی

چهارشنبه (1398/1/7): عرضه کالاهای شیمیایی بهین یابی

شنبه (1398/1/10): عرضه کالاهای پلیمری بهین یابی

یکشنبه (1398/1/11): عرضه کالاهای شیمیایی بهین یابی

همچنین در این اطلاعیه آمده کلیه عرضه‌های محصولات صادراتی تالار کیش از تاریخ ۵ فرودین الی ۱۱ فروردین ماه ۹۸ در تهران و از طریق سامانه جامع معاملاتی (صادراتی کیش) برگزار می‌شود.

افزایش سرمایه ۳۵۵ و ۱۰۰ درصدی دو شرکت فرابورسی

خبر دیگر حاکی از افزایش سرمایه دو شرکت فرابورسی است. دو شرکت فرابورسی لیزینگ رازی و گروه توسعه هنر ایران از برنامه افزایش سرمایه 355 و 100 درصدی خبر دادند و دیروز با کاهش 5.4 و رشد معن دار 56.1 درصدی قیمت روبرو شدند.

بر این اساس، «ولراز» در نظر دارد بنا به پیشنهاد هیات مدیره،سرمایه فعلی را از 2.2 به 10 میلیارد تومان برساند.تامین مالی این شرکت لیزینگ از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف توسعه فعالیت در صورت موافقت سازمان بورس صرف خواهد شد.

همچنین «وهنر» درصدد است از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سرمایه را از 85 به 170 میلیارد تومان برساند.تامین مالی این شرکت که در گروه فعالیت های هنری،سرگرمی و خلاقانه درج شده به منظور پیشبرد برنامه ها و طرح های شرکت اعمال می شود.

بنابراین گزارش،شرکت مهندسی عمرانی اقتصاد گستر دانا با 23.7 درصد و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با 11.7 درصد جزو سهامداران این شرکت به حساب می آیند.

مپنا مجوز افزایش سرمایه گرفت

در گزارش دیگری از بورس 24، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مجوز افزایش سرمایه 36 درصدی شرکت مپنا از محل سود انباشته را صادر کرد.

«بزاگرس»برای عرضه اولیه یکشنبه معرفی شد

مدیر عامل و سهامدار عمده نیروگاه زاگرس کوثر،آخرین وضعیت،برنامه های توسعه،افزایش سرمایه و مطالبات از دولت را اعلام کردند تا این شرکت 300 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 5 درصدی یکشنبه آینده باشد.

به گزارش بورس پرس،معرفی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر با حضور مالک رحمتی قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و نماینده سهامدار عمده، محمدجعفری اناری مدیرعامل شرکت،بهزاد احمدی معاون مالی و اقتصادی، مجید حیدری مدیرمالی و اصحاب رسانه برگزار شد تا با اعلام آخرین وضعیت مالی و اقتصادی، این شرکت 300 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 5 درصدی سهام در یکشنبه هفته آتی باشد.

منبع: مهر ، بورس 24 و بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.