کد مطلب: ۴۳۱۹۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار جدید از ویروس کرونا در ایران / آخرین وضعیت مبتلایان و آمار رسمی قربانیان

اخبار جدید از ویروس کرونا در ایران / آخرین وضعیت مبتلایان و آمار رسمی قربانیان

پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران در 48 ساعت اخیر اخبار متعددی از این بیماری منتشر شده است. تاکنون، پیش از ظهر روز جمعه دوم اسفند ماه چند نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و تاکنون چه تعداد بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران در 48 ساعت اخیر اخبار متعددی از این بیماری منتشر شده است. تاکنون، پیش از ظهر روز جمعه دوم اسفند ماه چند نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و تاکنون چه تعداد بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند؟

روز چهارشنبه اخیر رسما اعلام شد کرونا به ایران رسید و دو نفر در ایران بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. دیروز هم ایسنا گزارش داد: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید۱۹ تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند. بر اساس گزارش اعلام شده هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا به کرونا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید۱۹ تایید شده در کشور به پنج نفر می‌رسد. همچنین امروز این اخبار منتشر شده است:

ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه با رعایت بهداشت فردی می توان ویروس کرونا را پشت سر گذاشت، گفت: از هشت مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا، نتیجه آزمایش هفت نفر مشکوک اعلام شد و وضعیت بیمار مبتلا به ویروس رو به بهبود است.

ـ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه تاکنون ابتلای ۵ نفر به ویروس کرونا در ایران قطعی شده است، گفت: متاسفانه دو نفر از مبتلایان به کرونا فوت کرده‌اند و در حال حاضر دو نفر از مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌های قم و یک پزشک که از قم به اراک رفته بود، در بیمارستان این شهر در قرنطینه کامل به سر می‌برند.

ـ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کرونا مانند سایر بیماری های ویروسی مسری است، اما با مراقبت و رعایت اصول بهداشتی فردی و اجتماعی قابل پیشگیری است.

ـ معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تاکنون مورد مثبتی از کروناویروس در اردبیل مشاهده نشده و مردم نباید به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی داشته باشند.

ـ معاون اول رییس جمهور گفت: دولت تمام امکانات خود را برای پیشگیری و مقابله با کرونا بسیج کرده است.

ـ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس از کنترل نامحسوس داروخانه‌های این شهرستان و برخورد با داروخانه‌هایی که ماسک را گران بفروشند خبر داد.

ـ وزیر بهداشت با بیان اینکه قطعا ویروس کرونا را در کشور مهار خواهیم کرد، گفت: وضعیت در قم نرمال است.

ـ استاندار مازندران گفت : تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری ویروسی کرونا در این استان از سوی مسئولان حوزه بهداشت و درمان گزارش نشده است.

ـ کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در توئیتی با بیان اینکه در خصوص ابتلا به ویروس کرونا بدون اخذ جواب آزمایش نمی‌توان هیچ موردی را قطعی اعلام کرد، گفت: با روح و روان مردم بازی نکنید.

ـ غلامحسین مهرعلیان، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: در روزهای اخیر شاهد مراجعه پر تعداد مردم برای تهیه ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و سطوح، الکل، پد الکلی و مکمل‌های دارویی به داروخانه‌ها هستیم که البته ژل و ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها توزیع شده است و کمبودی وجود ندارد.

ـ مدیرکل روابط عمومی وزرات بهداشت گفت: ممکن است این تصور پیش آید که در اعلام نتیجه آزمایشات کرونا پنهان کارى مى‌شود، اما بدون اخذ جواب آزمایش نمی‌توان هیچ موردی را قطعى اعلام کرد و قطعا چنین هم نخواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زهرا

    تروخدا دعا کنید این ویروس زودتر بره ،دعا کنید این دوهفته کسی مریض نشه ،این ویروس 18روزه خودشو نشون میده

  • ناشناس

    فقط فقط. مراقب باشین.

  • مختارابادی

    اگر رعایت کنین چیزی نمیشه

  • ناشناس

    فقط نظافت همینو بس

  • فرزان

    با توجه به خصوصیات ویروس رعایت موارد زیر را رعایت کنیم :شستشوی مدام دست ها با صابون / عدم حضور در مکان های شلوغ و پر ترافیک انسانی / در صورت احساس کوچگترین موارد غیر طبیعی مراجه به مراکز درمانی اعلام شده ./ در صورت احساس حتی یک سرما خوردگی ساده بلافاصله استراحت در منزل را انتخاب نمایید. / ویروس کرونا یک عامل غیر پایدار بوده و با رعایت نکات چند جای نگرانی وجود نخواهد داشت ./ استفاده در ضد عفونی دست با مواد ضد عفونی کننده بیمارستانی بسیار مفید است . انتقال این بیماری از حیوانات به انسان صحت ندارد.

  • Arash

    تو دنیا همه دارن درمان میشن اما نگرانی ما واسه نبود امکانات تو کشور که هر کس مبتلا شده مرده ربطی به میرو جون نداره امکانات خیلی کمه اینجا کسیم به دادمون نمیرسه

  • ناشناس

    سلام بهداشت رعایت کنیم جای نگرانی نیست عزیزان انشالله روحیه بالا داشته باشین از منزل خارج نشین

  • عبدالله

    سلام دوستان امیدوارم این بحران را بخوبی و با رعایت نکات بهداشتی پشت سر بگذاریم .ولی متاسفانه تو شهر زاهدان حتی ی دونه ماسک یا مواد ضد عفونی کننده نیست .آخه چرا مشغول یک به فکر نیستن . بدون وسایل ضد عفونی کننده دچار اپیدمی و همه گیری میشیم .خودم امروز دیدم ی آقا که علائم آنفولانزا و عطسه داشت و با همون دست پول و داد به پاچالدار نانوایی اون هم با همون دست آلوده نون دست مردم میداد . تورو خدا به فکر باشید

  • عبدالله

    نانوایی ها با دستهای آلوده که پول و از مردم میگیرن با همون دستی آلوده نون میدن دست مردم

  • ناشناس

    هرکی ویروس بگیره نمیتونه ماکس بزنه؟چون ماکس وتوانباراهامخفی کردن و۱دونه دست مردم نمیدن!