کد مطلب: ۶۳۳۳۷۱

احتمال شکست مذاکرات برجام به خاطر روسیه؟/ گروسی به ایران می‌آید

احتمال شکست مذاکرات برجام به خاطر روسیه؟/ گروسی به ایران می‌آید

خبرنگار الجزیره از قول یک منبع رسمی در وین نوشت: سه کشور اروپایی به ایران گفته اند مذاکرات احیای برجام ممکن است به خاطر روسیه ظرف چند روز آینده شکست بخورد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از انتخاب ، عبدالقادر فایز، خبرنگار الجزیره از قول یک منبع رسمی در مذاکرات وین نوشت: هیات‌های مذاکره‌کننده بریتانیا، فرانسه و آلمان به هیات ایرانی گفته‌اند که اطلاعات آنها نشان می‌دهد روسیه ظرف چند روز آینده از سلاح‌های ممنوعه در اوکراین استفاده خواهد کرد.

در ادامه مطلب خبرنگار الجزیره آمده است: بنابراین ممکن است مذاکرات به هم بخورد و ایران لازم است توافق پیشنهادی را بپذیرد.

تهران این درخواست را رد کرده و پاسخ داده که اطلاعات ما این ادعا را تایید نمی‌کند و غرب باید خطوط قرمز ما را بپذیرد.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم، گفت: شرط حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی، منوط به رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی جمهوری اسلامی ایران، از جمله موضوع تضمین مؤثر اقتصادی است.

امیرعبداللهیان در عین حال متذکر شد که «شتاب‌زدگی و عجله طرف غربی نمی‌تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود».

گروسی به ایران می‌آید

در خبری دیگر از مذاکرات احیای برجام ایسنا ، نوشت: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه سفرش به تهران گفت: زمان حساسی است اما رسیدن به نتیجه‌ای که برای همه مثبت‌ باشد امکان‌پذیر است. ‌

رافائل گروسی در توییتی نوشت: من امروز به تهران سفر می کنم تا فردا با مقامات ایرانی دیدار کنم تا به سوالات باقی مانده در ایران بپردازم. زمان حساسی است اما رسیدن به نتیجه‌ای که برای همه مثبت‌ باشد امکان‌پذیر است.

بر اساس توافق به عمل آمده رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و هیات همراه روز شنبه در تهران ضمن ملاقات با مقامات ذیربط کشورمان، در خصوص تداوم همکاری های فنی بین ایران و آژانس به رایزنی خواهد پرداخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زکریا

    بابا اوکی بدین تمام بشه بره ملت هم یک چندوقتی ازفشار اقتصادی راحت بشن

  • ناشناس

    باید دو طرف کوتاه بیان که کاری پیش بره

  • ناشناس

    ??

  • ناشناس

    خداراشکر انشاله به نتیجه نرسید

  • ناشناس

    از 2حالت مردم باید ترسید
    1 مردم…….
    2 مردم……

  • ناشناس

    مسئولین تو رو خدا روسیه و چین رو ول کنید ! چیزی نداره برای استفاده کردن !

    • ناشناس

      چی؟

  • ناشناس

    سرمایه دار دوست ندارد تحریم ها برداشته شود چون اینجا یهشت سرمایه داران است .تورم ماهیانه و روزانه باعث افزایش ثروت سرمایه دار می شود و جنس بنجل چینی سود آوری زیادی برای وارد کنندگان سرمایه دار دارد .انها اصلا دوست ندارند که شب بخوابند و صبح قیمت ها زیاد نشود انها به سود های باد آورده عادت کرده اند .

    • ناشناس

      دلت خوشه تحریم هیچ کشوری برداشته نخواهد شد

  • ناشناس

    توروخدا یه ذره به فکر مردم باشید بازجردادن مردم میخواهید خطوط قرمز حفظ کنید کارد به استخوان اقشار ضعیف رسیده دیگه نون خالی هم ندارن بخورن توافق کنین ای قیمتا بشکنن یه لحظه خودتونا بزارین جای مردم بچه های کوچیک که ندارم نیست حالیشون نمیشه تاکی والدین شرمنده بچه هاشون باشن تورو خدا توافق کنین

  • ناشناس

    خداروشکر که خلع سلاح نشدیم

  • ناشناس

    پوتین از اون دوست نما هایی است که فقط بفکر خودشه تاالان هم هر بظاهر حمایت ساده ای کرده ده برابرش از ملت برده !حالا هم اگه بخواد تو چاه غرق بشه مارا هم با خودش غرق خواهد کرد !