کد مطلب: ۵۳۵۵۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تازه‌ترین سیگنال‌ها برای سهامداران / اخبار احتمالا اثرگذار بر بورس امروز

تازه‌ترین سیگنال‌ها برای سهامداران / اخبار احتمالا اثرگذار بر بورس امروز

بازار سرمایه در روز گذشته بر خلاف انتظارات منفی و نزولی شد. باید دید که اخبار جدید چه سیگنال‌هایی را برای سهامداران دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه شاخص کل ۱۳ هزار واحد افت داشت و تحرکات نمادهای شاخص‌ساز تحت تاثیر شاخص کل منفی و نزولی بودند. پیش‌بینی‎‌ها نشان می‌دهد بازار امروز هم احتمالا منفی باشد و تغییر خاصی در روند آن صورت نگیرد. اما شاید مهمترین سیگنالی که تحرکات امروز و این هفته بازار را تعیین می‌کند جلسه سران سه قوه درباره بورس است که زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده است.

_ روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد: زمان‌بندی معاملات اوراق بهادار در بازارهای بورس و فرابورس، امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، کمافی السابق و بدون تغییر خواهد بود.

_ کارشناسان رمزارزها معتقدند: بیت‌کوین در محدوده حساسی قرار دارد و دیروز صبح هم سقف مقاومتی ۵۷ هزار دلار رسید و در حال حاضر در محدوده ۵۷ هزار دلار معامله می‌شود. این بازار همچنان نیازمند اصلاح است اما اصلاح بیت‌کوین فرصت خرید است.

_ جلسه کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، دیشب برگزار شد. حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

_ شورای رقابت تصمیم به افزایش قیمت خودرو دارد و قرار است در جلسه‌ای که دوشنبه این هفته برگزار می‌شود، قیمت نهایی خودرو‌ها را اعلام کند.

_ معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در ۲۵ استان کشور به ثبات رسیده است، گفت: اگرچه هنوز میزان بیماری کم نیست اما روند افزایش یابنده متوقف شده که نشانه خوبی است؛ روند نزولی در ۱۵ استان آغاز شده و در حدود ۱۰ استان هم تقریبا به اوج بیماری رسیده‌ایم و انتظار داریم طی همین هفته و هفته آینده از میزان ورودی بیمارستان‌ها کاسته شود و روند نزولی را طی کنند.

_ صادقی نیارکی معاون وزیر صمت در مراسم امضا تفاهم‌نامه‌ بین معاونت صنایع وزارت صمت و ستاد توسعه فناوری‌های نانو ریاست‌جمهوری،درباره بازگشت کارخانه‌ها راکد به چرخه تولید خبر داد و گفت: ما سال گذشته، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد راکد را هدف‌گذاری کردیم که از این بین ۲ هزار و ۱۱۵ واحد به مدار تولید برگشتند. بخشی از این واحدها برند‌ها و نام‌های ملی هستند که در تلاش هستیم آن را به فرایند تولید بازگردانیم. وی همچنین افزود: با توجه به مرحله پیش تولید، پیش‌بینی می‌شود کارخانه ارج از ۱۸ ماه تا دو سال آینده به چرخه تولید بازگردد.

_ سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، برگزاری انتخابات مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت را غیرقانونی دانست و گفت: ابهامات مطرح شده توسط سازمان بازرسی کل کشور در مورد این انتخابات هنوز رفع نشده است.

_ عراقچی تاکید کرد: تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته همه این تحریم‌ها باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود دارد.

_ نرخ تسعیر ارز بانک‌ها به ۱۵۹۰۰ تومان افزایش یافت.

_ دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه شکر در بازار با پنج نرخ مختلف عرضه می‌شود، گفت: با وجود اینکه شکر با قیمت آزاد در بازار فراوان است اما شکر با قیمت مصوب در بازار موجود نیست.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی اکبر

    سلام ای مسلمانان به این شب قدر قسم میخورم به پولم نیازمندم حتا با ضرر اما نمیتوانم خارج بشم از بورس

  • رامین

    نفروشید مگه قدرت تعقل ندارید دلار داره میاد پایین برجام درمراحل پایانی درست شدنه .میدونید یعنی چی؟؟ارزششو داره صبر کنید تازمانیکه تعداد واحدهاتونو نفروختید هیچ ضرری متوجه شما نیست کافیه یکی دوماه بورس صعودی بشه بیشتر ضررهاتون جبران میشه الان حرفه ایها به صورت پله ای دارن ورود میکنن و همین سهمهای شمارا به صورت ریزریز دارن از چنگتون مفت مفت درمیارن ومیانگین کم میکنن چون میدونن چه خبره ازماگفتن بود به زودی شاهد صعود بورس خواهیم بود شاید کمتر از دو سه هفته دیگه اونوقت شرایط جوری میشه که فقط باید حسرت مال از دست دادتونو بخورید الان بهترین کار صبر کردنه نگران نباشید

    • ناشناس

      چه فایده من که فروختم دیگه

  • محمد رضا

    نفروشید لااقل اگر سهامتونو نگهداری کنید که بهترین کاره ضرری متوجه شما نخواهد بود به زودی برجام درست میشه دلاروطلا خودرو میکشه پایین وبورس به شدت میره بالا

    • ناشناس

      آخه دیگه چقدر انتظار
      فکر نمیکنم وقتی همه ی بازارهای مالی رو به افت باشن بورس بره بالا!

  • ناشناس

    دلار دار ه ارزان میشه خودرو گران میشه خودرو که گران بشه ارزش سهمهای خودرویی پایین میاد این قانون بورس کشور ماست

  • محمد

    کسی که صبر نداره نباید به بورس وارد بشه بورس بازار دستفروشان نیست

    • ناشناس

      هنوز یه عده متوجه نشدن بورس دستوریه فقط به هم وطن خودشون اهانت میکنن متاسفم براشون

    • ناشناس

      بی شور صد رحمت به بازار دستفروشان کاش در بازار دستفروشان سرمایه گذاری میکردیم هر روز منفی هر روز یه بمبول این چه بازار سرمایه‌ای است که همه روبد بخت می کنه یا خیلی بیشوری یا حقوقی بی نام… هستی

    • ناشناس

      سلام بورس یعنی صبروحوصله

  • ناشناس

    کی جایزه فملی میشینه تو پرتفوی

  • ناشناس

    میخا،بدانم،وقتی،که،یک،شرکت،یا،سهام،تکپا،همان،کنبان،سازی،وقتی،قفل،هست،فروش،ندارد،چرا،روزی،دو‌درصد،میاد،پاین

  • ناشناس

    بورس قبل از عید ریزش دلار تا ۱۵هزار تومان را پیشخور کرده، سهم هارو الان حقوقی ها دارن صف فروش میکنند حالا یا دستور از بالا هست یا اتحاد خود حقوقی ها برای سوزاندن پول مردم،
    چرا سهم های بانکی که ضرر ده هستن و در مجمع ها هیچ سودی نمی‌دن به اندازه رشدشون ریزش نداشتند؟!؟!؟!
    مثلان بانک تجارت پارسال ۳۸ تومان بود الان ۲۵۵ تومان، بانک صادرات هم ۳۰_۴۰ تومان بود الان بالای ۲۰۰ داره معامله میشه، تازه اینا سهم های زیان ده هستند ولی سهم های سود ده ۴_۵ برابر رشد کرده بودند الان ۶۰_۸۰ درصد ریزش داشتند،
    این یعنی بازار دستوری ریزش می‌کنه…

    • ناشناس

      کاملا درسته، اصلا همین الان شما با میلیون ها تومن ضرر هم بخواهی سهامتو بفروشی، کسی نیست بخره، صف ها فقط صف فروشه بدون هیچ خریداری و مرتب هم در مسیر نزوله، تصمیمات سران سه قوه هم همش به نفع کارگزاری ها و بانک ها و … است هیچ ادله ای در خصوص رونق خرید و فروش در اون دیده نمیشه

  • ناشناس

    توجه توجه الان خبر مهمی به دستم رسید ایران وارد قرارداد بستن نفت با امریکا شد قرار شده نفت ایران مفت وارد امریکا بشه بعد قسمتی از تحریم ها برداشته بشه.لطفا منتشر کنید دارید بدبخت میشید ملت ایران.محمد جواد ظریف فرار کرده فعلا خبری ازش نیست.لطفا منتشر کنید.

    • مهدی

      خدا به راه راست منحرفت کنه. این پرت و پلاها چیه ؟! چی می زنی بابا جان ؟!!!

    • ناشناس

      ایوب

  • ناشناس

    چرافروش سهام راآزادنمیکنین ۹ماه شدپس دیگه به پولش نیازدارم وچراسودواریزنشد