کد مطلب: ۴۷۴۶۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار کوتاه موثر بورسی در شنبه / حاشیه‌های توئیتری شستا در امروز چه بود؟

اخبار کوتاه موثر بورسی در شنبه / حاشیه‌های توئیتری شستا در امروز چه بود؟

اولین روز از سومین هفته شهریور بازار سهام با رشد تقریبا نیم درصدی مواجه شد اما برخی کاربران با انتشار تصاویری در فضای مجازی مدعی تخلف نماد شستا در معاملات شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات اولین روز از هفته سوم شهریور شاخص کل بازار سهام حدود نیم درصد رشد داشت، اما صف‌های فروش اکثر نمادها در اول بازار نشان از بازار حمایتی امروز بود. در این میان برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری در فضازی مجازی مدعی تخلفاتی در نماد شستا شدند.

توئیت‌ها و پست‌های تلگرامی مردم را در ادامه بخوانید:

کانال تلگرامی عرضه اولیه در پستی مدعی شده است: «شستا و تخلف آشکار و پیدا در این نماد بزرگ.ناظر محترم سفارش های 1 عددی در 1 ثانیه مشخص ، تخلف آشکار نیست؟ چه کسانی میتوانند سفارش خرید یا فروش 1 عددی و آنهم بصورت گروهی ارسال کنند؟ سهامداران عادی هرگز نمی توانند سفارش 1 عددی ارسال کنند.این ژن های خوب چه کسانی هستند؟»

کاربرانی هم در توییتر نوشته‌اند: «با بیش از ۳۰۰ سهم در صف فروش شاخص کل ۱۰هزار واحد مثبت است!! هیچ مدیری در سازمان جرات این را ندارد که دست از شاخص سازی بردارد؟ فقط شاخص سازها حمایت می شوند تا شاخص سازی شود؟»

«وضعیت فعلی #شستا اینطوریه که حقوقی داره میخره از اونور حقیقی تو صف فروشه حس میکنم لج و لجبازیه»

«همچنان فشار عرضه روی #شستا مشهوده»

«امروز حقوقی #فملی، کلاس آموزشی برگذار کرده توی تابلو، چطور سهم رو صف خرید نگه داریم، 5 برابر خریدمون هم توی مثبت 5 بفروشیم. جناب حقوقی #شستا ، اگه دعوات و لجبازیت با سازمان تموم شده، کمی یاد بگیر.»

«کثافتِ چپاول سرمایه را در رفتار نماد #شستا به تاریخ امروز مشاهده کنید»

«سفارش باحجم ۱درعرض صدم ثانیه بصورت گروهی درنماد #شستا این کارتخلف آشکاره وکارهرکسی نیست پشت پرده بورس دارن بازی میکنند و ملت را بازی میدهند»

همچنین کاربری حمایت حقوقی‌ها از بازار را با انتشار تصویر زیر توصیف کرد

اخبار کوتاه موثر در بورس این هفته

برخی از اخبار کوتاه و موثر بر بازار سهام را در ادامه بخوانید:

توقف نمادهای پالایشی

پیش از شروع معاملات امروز بازار سهام، نمادهای پالایشی به منظور شفاف‌سازی در خصوص نرخ خوراک متوقف شدند. این در حالی است که چهار نماد از گروه پالایشی در دومین ETF دولتی با نماد پالایشی یکم حاضر هستند.

همچنین پذیره‌نویسی «پالایشی یکم» از روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا آخر این هفته ادامه دارد.

رکورد جدید قیمت سنگ‌آهن

از سوی دیگر قیمت جهانی سنگ‌آهن نیز روز گذشته به بالاترین سطح شش سال اخیر خود رسید. بر این اساس هر تن سنگ‌آهن چین به مرز 132 دلار رسید تا رکوردی جدید از خود به جای بگذارد.

تخفیف خوراک پالایشگاه اصفهان

مهدی صرامی، معاون اقتصادی شپنا به بورس ۲۴ گفت: تخفیف خوراک پالایشگاه اصفهان در بهار به ۲.۸ دلار در هر بشکه رسید، انتظار رشد در ماه های آینده داریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بانک ملی خدا بی خبر پول نارو نمیدی تا ارزشش بشه صفر

  • ناشناس

    توجه کنید از بالا به خقوقی شستا گفتن اینکارو بکنه

  • ناشناس

    الان یه پی کم داره بازار.اینکه الزام کنن تا سود همه شرکتها از طریق سجام واریز بشه.خیلی اثر مثبت میزاره رو بازار

  • ناشناس

    9وقتی تامین اجتماعی پنجاه میلیون سهم معادل 190,000,000,000 تومان خرید خوب توقع سود داره سهمتون رو مفت از دست ندید
    سهام داری کنید
    ببینید چه سهمی خریده تامین اجتماعی درآمدش از دولت نمیگیره اون فقط به فکره سوده پس با خیال راحت سهمتون رو نگه دارین که آینده خوبی برای شستا هسته

  • ناشناس

    سلام شستا از فردا مثبت می خوره وتا همه دوباره تو صف خرید هر روز پس از روز بعد فرصت خرید پیدا نمی کنند ان شاالا پیش به سوی نوک قله ارزش این هلدینگ بزرگ خیلی بیشتر از اینهاست فقط کسانی که سهامش دارن کافی است دو روز نرون تو صف فروش بیاید همدل باشیم یا علی

    • بهزاد

      ارزش این هلدینگی که میفرمایید رو دقیقا چجوری حساب کردید که خیلی بیشتر از اینها شده ؟ خداییش رو هوا یه چیزی میپرونید ها. این سهم ارزشش زمانی که عرضه اولیه شد به اقرار اکثر کارشناسان که واقعا حساب کرده بودند حدود 1350 تومن بود و با فرض رشد صددرصدی سهمهای پرتفوی این شرکت در طول سه ماه اخیر باید ماکزیمم 2700 تومن باشه. هرچند که همون هم نیست چون سهام اکثر شرکتهاش اصلاحهای سی چهل پنجاه درصدی خوردند. بیخود و بیجهت این سهم رو گنده کردند و عین جارو برقی کل نقدینگی بازار رو ریختند توی این و چند تا سهم معلوم الحال دیگه. شما هم ساده ساده داری اومدی یه جمله کلیشه ای واسه خودت میگی بدون اینکه یک بار خودت نشسته باشی حتی پرتفوش رو سرانگشتی حساب کنی.

  • ناشناس

    اردر ۱ عددی برای فروش مشکلی ندارد .محدودیت ۵۰۰ ه ت فقط برای خرید است.

    • علی شاه محمدی

      عزیزم برای فروش هم محدودیت ۱۰۰ هزار تومن وجود داره

  • ناشناس

    و نکته دیگه اینکه تمام حقوقی های شستا که ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ورود کرده بودند بین ۴ تا ۶ ت خروج کردند و الان به صورت پله ای مجدد شروع به خرید کردند. این روال درجا بین ۳.۵ تا ۴ ت حدود ۱ هفته ای باید ادامه پیدا کنه تا حقوقی ها کاملا سیر شوند

  • ناشناس

    حالا ما که سهم شستا داریم و مدام منفی میخوره وبا این وضع چکار کنیم؟

  • ناشناس

    حالا شاخص سازها رو با زور مثبت کردید بقیه سهام چه کنند؟

  • ناشناس

    شستا دیگه خیلی گند زده دیگه محبوبیت نداره برای مردم
    حیف این همه که مردم از این نماد حمایت کردند واقعا بی درو پیکر هست نماد شستا