کد مطلب: ۱۷۴۷۶۰

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای معلولان در کشور

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای معلولان در کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: مجلس ۹۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به معلولان در اختیار ما قرار داده است.

انوشیروان محسن ‎بندپی در همایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: رمز موفقیت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در گرو وحدت همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود و امروز وحدت و آرامش و امنیت در جامعه از هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: با کمک مجلس در برنامه ششم توسعه، غربالگری ژنتیک ازدواج را اجباری شده است و پژوهش‌های ما نشان داد که اگر مداخله و به مشاوره‌های ژنتیک ورود پیدا کنیم، از تولد ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک دارای اختلال ژنتیک جلوگیری می‌شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: معلولان توانمندی‌هایی دارند و اگر مسئولان گوشه چشمی به این افراد داشته باشند، می توانند از توانمندی‌های آنان استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: برای شناسایی کودکان اوتیسم سامانه‎ای را تشکیل دادیم. ۲۵ هزار خانواده در آن فرم‌های لازم را پر کردند و ۶۰۰ کودک اوتیسم شناسایی شد.

محسنی‌بندپی در پایان اظهارکرد: سهم استان گلستان از بودجه اشتغال بهزیستی ۱۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۴ و نیم میلیارد تومان جذب شده است و ۶۰۰ پرونده نیز در بانک‌ها منتظر دریافت تسهیلات هستند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.