کد مطلب: ۴۷۶۸۸۶

حسن قالیباف اصل خبر داد:

جزئیات اختصاص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

جزئیات اختصاص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جزئیات انتقال یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار سرمایه را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل در نشست هم‌اندیشی ایمیدرو و شرکت‌های معدنی با سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران درباره انتقال یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار سرمایه اظهار داشت: برآورد ما این است که سرمایه از بازار بیرون نرفته است. برخی، سهام را به اوراق صندوق‌های با درآمد ثابت تبدیل کرده اند. ممکن است قاعدتا بار دیگر این سرمایه به بازار سهام برگردد. چون بازار سرمایه صرفا خرید و فروش سهام نیست. در بازار سرمایه هم سهام خرید و فروش می‌شود و هم اوراق بهادار.

وی افزود: موضوع صندوق ثبات بازار سرمایه و انتقال یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به این بازار قانون مصوب سال ۹۴ مجلس است که ذیل قانون بهبود فضای کسب‌وکار به تصویب رسیده است. اما با مصوبه شورای عالی بورس موضوع پیگیری اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: امروز نامه درخواست اختصاص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار را به صندوق توسعه ملی ارائه دادیم. صندوق ثبات بازار موضوع بازارگردانی سهام را در دستور کار دارد.

به گفته قالیبال اصل، صندوق ثبات بازار سرمایه آئین‌نامه اجرایی و دستورالعمل مخصوص به خود دارد و هیئت امنای آن بر اساس این دستورالعمل اقدام به بازارگردانی خواهد کرد.

وی درباره مبلغ یک درصد صندوق توسعه ملی گفت: با توجه به اینکه ما از منابع این صندوق مطلع نیستیم لذا از رقم یک درصد این صندوق نیز اطلاعی نداریم. ضمن اینکه مصوبه شورای عالی بورس برای انتقال این مبلغ کفایت کرده و نیازی به تصویب درخواست سازمان بورس در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ندارد.

دبیر شورای عالی بورس در پاسخ به این پرسش که آیا از زمان موافقت صندوق توسعه ملی با اختصاص منابع به صندوق ثبات بازار سرمایه مطلع هستید یا خیر گفت: ما فعلا نامه درخواست را اعلام کرده‌ایم و هنوز صندوق توسعه به سازمان بورس نداده است. منابع این صندوق می‌توانند به بازارگردانی سهام کمک کرده و اثر مثبتی در کاهش صف فروش خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به جلسه امروز خود با سازمان ایمیدرو اشاره کرد و گفت: قرار شد ۳۰ هزار میلیارد تومان شرکت‌های فلزی و معدنی به بازارگردانی اختصاص دهند. این اقدام از سوی شرکت‌هایی که ۲۳ درصد ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند می‌تواند نقش مثبتی در بهبود بازار داشته باشد.

قالیباف اصل تاکید کرد: راه‌اندازی صندوق‌های بازارگردان از سوی شرکت‌های بورسی اجباری شده و شورای عالی بورس، سازمان بورس را مکلف به اجرای این مصوبه کرده است. ضمن اینکه از این پس شرکت‌های تازه وارد بورس حتما باید صندوق بازارگردان هم همراه خود داشته باشند.

وی درباره افت اخیر بازار سرمایه گفت: این کاهش ارزش سهام اتفاقی نیست که تازه و منحصر به فرد باشد. ما در سال‌های قبل هم، چنین کاهش ارزش سهام را تجربه کرده بودیم؛ به بازار سرمایه باید نگاه بلندمدت داشت. هر کس که وارد این بازار می‌شود باید با صبر و حوصله در آن فعالیت کند. برخی فکر می‌کنند باید تابلو دائما مثبت باشد در حالی که بازار همیشه نوسان دارد اما کسی که به آن نگاه بلندمدت داشته باشد می‌تواند بازده مناسب از بازار دریافت کند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی

    سلام
    خواهشا اسامی اون 25 نفر پرفسور که نامه نوشتن گفتن افزایش بورس عامل تورم رو کامل بدید می‌خواهیم به همراه اسم رییس جمهور عالی قدر و آقای قالیباف اصل یک میدون در روستامون هست به اسم اینها کنیم با بیست وپنج تا کوچه البته سه تا کوچه کم داریم که بعدا میسازیم

  • هادی

    با دعوت آقای رئیس جمهور من آمدم به بورس، سی ودو میلیون سرمایه گذاری کردم 11میلیونم پرید خصوصا در سهم حکشتی که مال خود دولته پولمم از سر راه نیاورده بودم براش کلی زحمت کشیدم آیا 42درصد منفی طبیعیه انصافه سهم باز نشده 15 میلیون حجم فروش از صف درست کردن کارگذاریها درسته، شما همین الانشم دارین دزدی میکنین بعد میگید دنبالشم درست بشه…

    • ناشناس

      دوست عزیز اولا مقصر خودتی ک با پولی وارد بازاری به این پرریسکی میشی که به قول خودت خیلی واسش زحمت کشیدی درصورتی ک همه گفتن و میدونن ک نباید با همچین پولایی وارد این بازار شد…
      ثانیا هنوز دوماه نشده وارد بازار شدی توقع داری چنان سودی بکنی ک هیچکس توی پنج سالم به همچین سودی نرسه؟!!!!
      این بازار صبر میخواد بالا و پایین داره همین شما اگر مثلا یکسال این سی میلیون رو یکسال توی بورس نگه داری و سهم های خوبی خرید و فروش کنی خواهی دید که هیچ بازاری مثل بورس بازدهی نداره.
      انشالله همیشه پرسود و سبز باشید.

    • من

      ذوست عزیز، مگه میشه کسی پولش رو لازم نداشته باشه. این چه حرفیه. هر چقدر هم پولدار باشی، پولت مورد نیازه.
      این جمله با پولی که لازم ندارید، واقعا روی اعصابه. یکی رو نشون بدین که پولش لازمش نباشه.
      حرف زدن که هیچ، حرف نزدن رو بیاموزیم

    • من

      امان از سهم کماسه. بیش از دوماهه نابودگر سرمایه مردم شده

  • ناشناس

    چراحکشتی صف فروشش جمع نمیکنن

  • ناشناس

    چرا خگستر و وگستر رو جلوی اینهمه ضررش رو نمیگیرید

  • ناشناس

    حکشتی کم مارودق بده

  • ناشناس

    حکشتی ،خمهر،شگویامنفی پشت منفی اعصاب ماروخردکردن

  • ناشناس

    خوشحالی

  • محمد رضا

    یه فکری برای خاذین بکنید .زندگیمونو سیاه کردین خاذین سهم خوبیه اما اونقد دیگه ضرر کردم که مریضی شدم

  • احسان

    اینقد تعریف تعریف کردین از بورس من بیچاره هم آومدم توش خبر مرگم تو منجلابی افتادم نگو نپرس .فقط میگم به فکر سهمای خرد باشید مردم آروم میشن

  • ناشناس

    دوستان با این وضع خیلی از نمادها فقط خرید میچسبه…اونم چه خریدی