خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۰۷۶۹

اختصاص یارانه ارزی برای واردات کالاهای اساسی

اختصاص یارانه ارزی برای واردات کالاهای اساسی

معاون اول رئیس‌جمهور از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز ۳۸۰۰ تومانی تا ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی و دارو خبر داد. به گزارش تجارت‌نیوز، اسحاق جهانگیری درباره ثبات اقتصادی کشور، اظهار داشت: باید اقتصاد در ایران از ثبات و اطمینانی برخوردار باشد تا همگان در دنیا بدانند که ایران

معاون اول رئیس‌جمهور از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز ۳۸۰۰ تومانی تا ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی و دارو خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسحاق جهانگیری درباره ثبات اقتصادی کشور، اظهار داشت: باید اقتصاد در ایران از ثبات و اطمینانی برخوردار باشد تا همگان در دنیا بدانند که ایران کشوری مطمئن و آرام است.

وی افزود: کسانی که به فکر تحریم اقتصادی ایران هستند باید بدانند با اقتصاد، مسئولین و مردمی طرف هستند که به ثبات و اطمینان بیش از موضوعی توجه می‌کنند زیرا سودجویی از این بازار برای هیچ شخص و گروهی منفعت بلندمدت نخواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: به‌طور حتم ثبات و آرامش برای همه اقشار از کارگر تا تاجر، نقش تعیین کننده خواهد داشت و ما در این خصوص به‌صورت جدی پیگیر هستیم.

جهانگیری اظهار داشت: نکته مهمی که وجود دارد این است که کالاهایی که واردات آن‌ها با ارز آزاد 3800 تومانی انجام می گرفت، به دلیل اینکه از این به بعد با ارز 4200 تومانی وارد خواهد شد، به‌طور حتم کاهش قیمت خواهد داشت.

وی ادامه داد: اما برخی دیگر از کالاهایی که واردات آن‌ها با ارز مبادله‌ای 3800 تومانی بود، به دلیل اینکه باید با ارز 4200 تومانی وارد شود، افزایش قیمت حدود 10 درصدی دارد که امروز در جلسه‌ای مقرر شد تا برای کالاهای اساسی مثل دارو، 3 هزار میلیارد تومان در یک ردیف مستقل در نظر گرفته شده و 400 تومان به ازای هر دلار به این کالاها پرداخت شود.

معاون رئیس‌جمهوری این اطمینان را به مردم داد تا هیچ‌گونه نگرانی از افزایش قیمت کالاهای اساسی مثل دارو نداشته باشند.

وی افزود: همچنین تجار برای واردات به کشور با ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند کالای خود را با 4200 تومان وارد کنند و هیج وارداتی بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت به رسمیت شناخته نمی‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.