کد مطلب: ۲۵۱۶۰۹

اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای واردات کالا از ابتدای ۹۷

اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای واردات کالا از ابتدای ۹۷

سخنگوی دولت اعلام کرد که از روز اول فروردین‌ماه سال جاری تا روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه برای ثبت سفارش ۱۰۰ هزار و ۱۹۸ قلم کالا، میزان ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار تخصیص یافته است.

محمدباقر نوبخت صبح امروز و در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: قرار ما این بود که ارز مورد نیاز کشور را تا جایی که می توانیم شناسایی کنیم و بدون محدودیت با ثبت سفارش برای واردات تخصیص دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: همچنین قرار بود کسانی که از امکانات کشور برای تولید کالا استفاده می‌کنند، ارز صادراتی خود را به داخل بدون پیمان سپاری ارزی عرضه کنند.

نوبخت تاکید کرد: اگر کالایی با نرخ ارزی بالاتر از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای فروش محاسبه می‌شود، مردم اطمینان داشته باشند که آن کالا قاچاق است.

سخنگوی دولت با اشاره به آخرین گزارشات اعلام شده از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس گزارش وزارت صمت طی ۲ ماه گذشته برای ۱۰۰ هزار و ۱۹۸ قلم کالا، ۱۴ میلیارد ۳۳۴ میلیون دلار ثبت سفارش شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به تفکیک ثبت سفارش واردات کالا پرداخت و گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۹ اردیبهشت ماه برای کالاهای اساسی ۲ هزار و ۳۸۹ قلم کالای اساسی، یک میلیارد و ۹۶ میلیون دلار تخصیص یافته است.

نوبخت ادامه داد: در مدت مشابه برای ۱۷ هزار و ۲۷۰ قلم کالاهای مصرفی یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار، برای ۵۹ هزار و ۴۳۲ قلم کالای واسطه ای که عمدتا مورد نیاز کارگاه های تولیدی بوده اند، ۸ میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته است.

وی رقم تخصیص یافته برای ۱۵ هزار و ۵۰۸ قلم کالای سرمایه ای را ۲ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار و برای ۵ هزار و ۵۹۹ قلم سایر کالاها ۵۴۳ میلیون دلار اعلام کرد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.