کد مطلب: ۱۶۴۷۸۶

اختلاف دستمزد زنان و مردان در انگلیس

اختلاف دستمزد زنان و مردان در انگلیس

انگلیس در تبعیض دستمزد زن و مرد دارای رتبه پنجم در اروپاست. این تبعیض و فاصله حتی از فاصله دستمزد زن و مرد در اسلواکی، پرتقال و سوئیس هم بالاتر است.

طبق آمار یورواستات، فاصله بین دستمزد مرد و زن در انگلیس ۲۰ درصد است. این فاصله به این معناست که تا ۱۶ اکتبر مردان به اندازه دستمزد کامل یک سال زنان برای یک کار مشابه حقوق دریافت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در اروپا متوسط اختلاف دستمزد زن و مرد ۱۷ درصد است.

انگلیس پنجمین فاصله بزرگ دستمزد زن و مرد در اروپا را داراست و از این لحاظ از اسلواکی و پرتقال و سوئیس بالاتر قرار گرفته است.

قانون جدیدی که توسط دولت انگلیس در آپریل امسال معرفی شده است، تمام شرکت‌هایی که نیروی کار آنها ۲۵۰ نفر یا بیشتر است را ملزم به انتشار آمار دستمزدها به تفکیک جنسیت، تا آپریل ۲۰۱۸ کرده است.

استونی دارای بیشترین فاصله دستمزد زن و مرد در کل اروپا است و علی‌رغم این که این کشور حاشیه بالتیک از سال گذشته در حال کاهش فاصله دستمزد مرد و زن است، با احتساب دستمزد مردان، زنان استونی از ۳۰ اکتبر به بعد رایگان کار می‌کنند.

ایتالیا و لوکزامبورگ در کل اروپا دارای کمترین فاصله دستمزد زن و مرد، برابر با ۵ درصد هستند. اما با این حال هم با احتساب حقوق مردان، زنان در این دو کشور گویی ۲ هفته پایان سال را مجانی کار می‌کنند.

آدله کیوله، محقق ارشد در سایت مقایسه تجاری اکسپرت مارکت، می‌گوید: این مطالعه تاثیرات ویران‌گر فاصله دستمزد زن و مرد را به شکل واضحی در معرض توجه ما قرار می‌دهد. واقعا متاثرکننده است که هنوز در قرن بیست و یکم زنان فقط به علت جنسیت خود این‌گونه از لحاظ مالی جریمه می‌شوند.

گریس گارلند محققی از اکسپرت مارکت می‌گوید: برای یک زن، این که همکار مردی که روبروی او نشسته است و کار یکسانی انجام می‌دهد، سالیانه معادل ۲ ماه اضافی دستمزد دریافت می‌کند، یک توهین و مایه شرمندگی است.

داده‌های دستمزد در ماه سپتامبر نشان داد که تفاوت دستمزد زن و مرد در سطح ارشد از آن‌چه قبلا تصور می‌شد، بیشتر است و به طور متوسط مردان در پست‌های مدیریتی بالا، سالیانه ۱۱۶۰۶ پوند بیشتر از زنان در همان پست دریافت می‌کنند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.