کد مطلب: ۲۱۵۴۴۸

اختلال در اورهال پالایشگاه شازند 

اختلال در اورهال پالایشگاه شازند 

مدیرعامل پالایشگاه شازند گفت: بسته شدن حساب‌های شرکت، اورهال این مجموعه را با چالش مواجه کرده است.

علیرضا امین در بازدید استاندار مرکزی از پالایشگاه شازند عنوان کرد: شرکت در سال ١٣٧٢ با ظرفیت تولید ١٥٠ هزار بشکه در روز کار خود را آغاز کرد و امروز ظرفیت تولید روزانه ٢٥٠ هزار بشکه را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه پالایشگاه شازند مدرن ترین و سورآور ترین پالایشگاه نفت کشور است که با تکنولوژی روز در خاورمیانه فعالیت دارد، گفت: فاز دوم شرکت در سال ٨٥ کار خود را با هدف افزایش ظرفیت تولید تا ٢٥٠ هزار بشکه، افزایش تولید بنزین در ازای کاهش نفت کوره، ارتقای کیفیت محصولات فعلی و آینده و تحقق استاندارهای یورو٤، اصلاح فرآیند جهت دریافت خوراک مخلوط نفت خام سبک و سنگین به جای نفت خام اهواز و کاهش مواد آلاینده زیست‌محیطی آغاز کرد و در تیرماه ٨٩ به بهره برداری رسید.

امین با بیان اینکه پالایشگاه شازند اولین پالایشگاه تولیدکننده پروپلین در کشور است افزود: با توسعه فاز دوم تولید روزانه یک میلیون لیتر گاز مایع به ٣.٦ میلیون لیتر، یک میلیون لیتر بنزین سوپر به ٣.٦ میلیون لیتر، ٣.٧ میلیون لیتر بنزین یورو٤ به ١٢.٣ میلیون لیتر و ٧.٤ میلیون لیتر گازوئیل به ٨.٩ میلیون لیتر افزایش یافت و توان تولید بنزین به میزان ١٦ میلیون لیتر در روز وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت ٢ هزار و ٤٠٣ نفر در این مجموعه به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: فعالیت این مجموعه عظیم یک مزیت برای کشور است، اما مبلغ حاصل از فروش کلیه فرآورده‌های شرکت در اختیار دولت قرار می‌گیرد و حتی برای هزینه جاری باید چانه‌زنی صورت گیرد.

مدیرعامل پالایشگاه شازند تصریح کرد: بازنگشتن بخش اعظمی از درآمدها به شرکت باعث بروز بدهی‌هایی شده است و بدهی‌های مالیاتی باعث شده است که از پنجم بهمن‌ها سال جاری حساب‌های شرکت بسته شود و حتی اورهال شرکت با چالش مواجه شده و امکان خرید تجهیزات وجود ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.