خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۰۱۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توییت عجیب یک داروساز / دردسر اختلال اینترنت برای بیماران

توییت عجیب یک داروساز / دردسر اختلال اینترنت برای بیماران

کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته موجب انتقاد برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. آنها می‌گویند طرح صیانت بی سر و صدا در حال اجراست و موجب اختلال در کارهایشان شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کندی اینترنت در روزهای گذشته انتقادات زیادی داشت. برخی می‌گویند طرح صیانت از فضای مجازی در حال اجراست و کندی اینترنت از نشانه‌های اجرای آن است.

اجرای طرح صیانت از فضای مجازی در ماه‌های گذشته با انتقادات زیادی مواجه بود. برخی می‌گویند این طرح قابل اجرا نیست، برخی اما بر این باورند ایران زیرساخت‌های آن را فراهم کرده است و این طرح اجرا می‌شود.

۲۴ بهمن ماه نیز احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت که قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی یا همان طرح صیانت هفته آینده در مجلس تصویب می‌شود.

اختلال در نسخه‌نویسی الکترونیکی؟

با کند شدن اینترنت برخی می‌گویند برای کارهایشان با مشکل مواجه شدند. در این میان بخشی از فعالیت حوزه سلامت نیز به اینترنت گره خورده است. از ابتدای دی ماه سال جاری و به دستور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نسخه‌نویسی الکترونیک ابلاغ و اجرا شد.

سوال اینجاست که کندی اینترنت در روند نسخه‌نویسی الکترونیکی مشکلی ایجاد می‌کند؟ یک داروساز با انتقاد از سرعت کند اینترنت، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «من در یک منطقه محروم با هجوم بیماران اومیکرون مواجه‌ام که همه پروسه تحویل دارو در داروخانه‌ام وابسته به اینترنته. نتیجه صیانت افزایش حجم بیماران معطل شده در داروخانه است.

البته برخی می‌گویند نسخه‌نویسی الکترونیکی مربوط به سایت‌های داخلی است و اجرای طرح صیانت و کندی اینترنت در آن اختلالی ایجاد نمی‌کند.

اجرای بی‌سر و صدای طرح صیانت

با وجود انتقادات برخی از مردم درباره کندی اینترنت عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت گفت: «دولت به هیچ وجه به دنبال ایجاد محدودیت اینترنت نیست و برای توسعه شبکه پرقدرت قدم برمی‌داریم.»

در همین حال برخی از کابران شبکه‌های اجتماعی از غیرفعال شدن فیلترشکن‌های خود گفتند. آنها می‌گویند به سختی می‌توانند از فیلترشکن استفاده کنند و احتمالا طرح صیانت از فضای مجازی نیز در حال اجراست.

عباس عبدی، فعال سیاسی نیز روز گذشته گفت که کندی اینترنت ربطی به زیرساخت‌ها ندارد. او این وضعیت را ناشی از اجرای بی‌سروصدای طرح صیانت پیش از تصویب قانونی آن می‌داند.

سرعت اینترنت ایران در بهمن ۱۴۰۰ افتی هفت پله‌ای را در رتبه‌بندی جهانی داشته که علت اصلی آن جلوگیری از افزایش ماهانه ظرفیت اینترنت بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.