کد مطلب: ۷۱۸۵۰۵

پیامک مالیاتی برای چه‌کسانی ارسال می‌شود؟

پیامک مالیاتی برای چه‌کسانی ارسال می‌شود؟

پیامک مالیاتی برای مالکان ۵۱۵هزار و ۵۰۰خانه خالی ارسال شده است و هم‌اکنون در مرحله مطالبه و وصول مالیات است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه تمام خدمات مالیاتی این سازمان از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی قابل انجام است، اظهار کرد: مشمولان مالیات خانه‌های خالی و مالیات خودروها و خانه‌های لوکس، برای صدور قبض و پرداخت آنلاین مالیات به این سامانه مراجعه کنند.

به نقل از ایمنا، افشین خدامرادی افزود: سامانه مالیات بر خانه‌های خالی باهدف ارزش‌گذاری و محاسبه مالیات واحدهای مسکونی خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، طراحی، توسعه و از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به‌عنوان بخشی از درگاه ملی خدمات الکترونیک راه‌اندازی شد.

خدامرادی گفت: مودیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به قسمت «واحدهای مسکونی خالی از سکنه» این سامانه، علاوه بر مشاهده لیست املاک مشمول خود، نسبت به محاسبات مربوط، واکنش لازم را ثبت و در صورت نیاز، نسبت به صدور قبض و پرداخت آنلاین آن اقدام کنند.

مالیات بر خودروها و خانه‌های لوکس

وی درخصوص مالیات بر خودروها و خانه‌های لوکس نیز گفت: سامانه مربوط به این مالیات براساس الزامات آیین‌نامه بند (خ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و برمبنای ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم طراحی و توسعه‌یافته و از دی‌ماه سال گذشته از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی در دسترس مودیان قرار دارد.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: این سامانه دارای قابلیت‌هایی از قبیل نمایش املاک مشمول مودی به تفکیک ملک و مالیات متعلقه، امکان چاپ قبض و پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانک ملی ایران و واریز مستقیم مالیات به شماره‌حساب اداره کل ذی‌ربط و همچنین امکان ثبت اعتراض مودی مالیاتی است.

افشین خدامرادی تصریح کرد: لیستی حاوی تعداد ۵۱۵هزار و ۵۰۰خانه خالی از وزارت راه‌وشهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده که برای مالکان این خانه‌ها پیامک اطلاع‌رسانی ارسال شده و هم‌اکنون در مرحله مطالبه و وصول مالیات است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.