کد مطلب: ۶۸۹۳۵۲

اخطار جدی به مشاوران املاک متاورسی / کمیسیون بالا املاک متاورس

اخطار جدی به مشاوران املاک متاورسی / کمیسیون بالا املاک متاورس

یک عضوهیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، درخصوص فعالیت مشاوران املاک متاورسی،گفت: این نوع فعالیت ها خارج از تخصص وحوزه کاری صنف مشاوران املاک بوده و مشاوران املاک حق هیچ گونه فعالیت در زمینه مشاوره برای خرید و فروش املاک در فضای متاورسی ندارند .

به گزارش تجارت نیوز ،سعید لطفی با اشاره به اینکه تاکنون مشاورین املاک متاورسی شناسایی نشده اند،افزود: مشاوره دادن فقط درخصوص خرید وفروش و یا اجاره املاک و مستغلات قابل رویت، مجاز بوده که هزینه ای هم بابت آن دریافت نمی شود، بنابراین درصورتی که فعالیت های غیر مجاز در خصوص مشاوره املاک متاورسی یا دریافت هزینه بابت مشاوره دادن در این زمینه توسط مشاوران املاک رویت شود، اتحادیه برخورد جدی با این موضوع خواهد کرد .

به نقل از چابک آنلاین ، برخی رسانه هابه تازگی گزارش داده اند که درایران، آگهی‌های متفاوتی درفضای مجازی منتشر شده که برای مشاوره خرید ملک درمتاورس بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌شود. !

درحال حاضر و بر اساس تصویب‌نامه هیئت وزیران، شیوه محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک از تعیین درصدی طرف‌های معامله، به رقم ارزش منطقه‌ای معاملات که کمیسیون تقویم املاک که سالانه تعیین می‌کند، تغییر کرده که بر این مبنا ، تعیین کمیسیون بنگاه‌های املاک بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی که سبب ذی‌نفع شدن بنگاه‌ها از گرانی مسکن می‌شد، لغو شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.