کد مطلب: ۱۸۳۶۰۵

ادامه توزیع و واردات تخم مرغ تا رسیدن بازار به ثبات

ادامه توزیع و واردات تخم مرغ تا رسیدن بازار به ثبات

کریم ذوالفقاری با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰ هزار تن تخم مرغ وارداتی ثبت سفارش شده است، افزود: هیچ‌گونه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم و توزیع و واردات تا زمانی‌که بازار به ثبات برسد ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: هیچ‌گونه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم و واردات آن تا رسیدن بازار به ثبات ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از صداوسیما؛ کریم ذوالفقاری با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰ هزار تن تخم مرغ وارداتی ثبت سفارش شده است، افزود: هیچ‌گونه محدودیت و کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم و توزیع و واردات تا زمانی‌که بازار به ثبات برسد ادامه دارد.

وی گفت: در صورت نیاز، مهلت ثبت سفارش برای واردات تخم مرغ تمدید خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان از سه‌شنبه ۵ دی در پنج میدان میوه و تره‌بار آغاز شد و هم‌اکنون در پانزده میدان توزیع می‌شود.

ذوالفقاری گفت: هم‌اکنون نیاز بازار تامین شده است به‌طوری‌که در پایان روز با مازاد تخم مرغ در میادین مواجه هستیم.

وی افزود: از ۹۵۱ هزار تن تخم مرغ که در کشور تولید می‌شود ۱۷ درصد آن معادل ۱۵۹ هزار تن در واحدهای استان تهران تولید می‌گردد که این میزان تولید به علت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کاهش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بر اساس گزارش سازمان دامپزشکی استان، تا کنون ۱۵ تا ۲۵ درصد از واحدهای مرغ تخم‌گذار از چرخه تولید خارج شدند.

ذوالفقاری تاکید کرد: با تامین نقدینگی، خسارات واحدهای مرغ تخم‌گذار که به علت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از چرخه تولید خارج شدند پرداخت می‌شود.

وی گفت: شرایط واحدهای فعال مرغ تخم‌گذار نیز به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: گوشت مرغ نیز به وفور در بازار وجود دارد و مازاد تولید نیز ذخیره سازی و صادر می‌شود.

منیع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.