کد مطلب: ۳۲۹۷۱۷

ادامه رفت و برگشت نفت در مرز ۶۰ دلار

ادامه رفت و برگشت نفت در مرز ۶۰ دلار

قیمت نفت در روز جمعه با انتظار برای توافق اوپک و روسیه برای کاهش تولید، اندکی افزایش یافت اما عرضه فزاینده آمریکا مانع رشد بیشتر قیمت شد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳ سنت افزایش یافت و به ۵۱.۴۸ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۴ سنت (۰.۲ درصد) افزایش، به ۵۹.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

با وجود افزایش قیمت در روز جاری، قیمت نفت به دلیل دورنمای مازاد عرضه و ضعف بازارهای مالی، حدود ۳۰ درصد از اوایل اکتبر کاهش پیدا کرده است.

بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی جفریز در یادداشتی نوشت: عرضه فزاینده در بازار، قیمت نفت برنت را پایین برده و ذخیره سازی نفت را افزایش داده است.

برای مقابله با اشباع عرضه، اوپک و روسیه به توافق برای کاهش تولید نزدیک شده‌اند.

پیش از دیدار رسمی اوپک، سران سه تولیدکننده بزرگ جهان شامل آمریکا، روسیه و عربستان سعودی در اجلاس سران گروه جی ۲۰ در آرژانتین دیدار خواهند کرد.

نمایندگان اوپک اوایل نوامبر به رویترز گفتند: اوپک و متحدانش ششم دسامبر برای مذاکره درباره سیاست تولید نفت و بررسی کاهش تولید به میزان یک تا ۱.۴ میلیون بشکه در روز در مقر این گروه در وین اتریش دیدار خواهند کرد.

آمریکا سهم عمده‌ای در تولید فزاینده نفت داشته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۳ نوامبر، ۳.۶ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۵۰ میلیون بشکه رسید که فراتر از حد انتظارات بود. تولید این کشور نیز طی همین مدت در رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز ماند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.