کد مطلب: ۴۲۲۵۶۱

نظرسنجی کیتکو ۱۰ ژانویه

روند صعودی قیمت طلا در هفته پیش رو ادامه دارد

روند صعودی قیمت طلا در هفته پیش رو ادامه دارد

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 10 ژانویه منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به روند صعودی قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند.

در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شد. درحالی‌که پس از ترور سردار سلیمانی و اقدام مقابله‌جویانه ایران قیمت فلز زرد به بالاتر از هزار و 600 دلار (بالاترین سطح هشت سال اخیر) هم رسیده بود، در معاملات روز جمعه و به‌دنبال کاهش تنش‌ها در منطقه به هزار و 553 دلار در هر اونس کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در مجموع در هفته‌ای که گذشت، قیمت جهانی طلا با رشد 0.32 درصدی مواجه شد.

بر اساس نظرسنجی اخیر کیتکو، کمتر از 50 درصد تحلیلگران وال‌استریت و همچنین سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی قیمت جهانی طلا خوش‌بین هستند و به‌نظر می‌رسد میان کارشناسان هر دو گروه اختلاف‌نظر وجود دارد.

در اولین نظرسنجی هفتگی کیتکو در سال 2020، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل 44 درصد، افزایش قیمت و پنج نفر معادل 31 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین چهار نفر معادل 25 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان هزار و 171 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 556 رای‌دهنده، معادل 47 درصد افزایش قیمت طلا و 365 نفر، معادل 31 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 250 رای‌دهنده یا 21 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در میان تحلیلگران، برخی با اشاره به کاهش تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و ایران استدلال می‌کنند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

دنیل پاویلونیس، کارگزار ارشد در موسسه آر‌جی‌او فیوچرز، در این زمینه گفته است: اگر ایران دست به اقدام تلافی‌جویانه دیگری نزند، من فکر می‌کنم قیمت طلا روند کاهشی داشته باشد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA هم معتقد است: با کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا از یک‌سو و بهبود اقتصاد جهانی از سوی دیگر، طلا همچون بازه زمانی آگوست تا دسامبر در محدوده هزار و 450 تا هزار و 550 دلار معامله خواهد شد.

جان ویر، تحلیلگر موسسه والش‌تردینگ هم به آینده کوتاه‌مدت طلا بدبین است. با این حال اعلام کرده اگر تنش‌ها میان ایران و آمریکا ادامه یابد، بازار طلا به روند صعودی خود بازخواهد گشت.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در موسسه پرایس فیوچرز گروپ، معتقد است که علی‌رغم کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، قیمت جهانی طلا روند روبه‌رشدی را طی هفته آینده تجربه خواهد کرد.

به‌گفته او، با افزایش تقاضا برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان، انتظار می‌رود قیمت فلز زرد افزایش یابد.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو متالز، از دیگر خوش‌بین‌های بازار طلا می‌گوید: فلز زرد بدون نیاز به هیچ خبر جدید، روند صعودی را پیش می‌برد و در محدوده هزار 540 تا هزار و 590 دلار خواهد بود.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آداریان دی، اما بر این باور است که طلا هفته آینده در سطح فعلی باقی خواهد ماند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.