کد مطلب: ۷۶۲۵۹

ادامه مذاکرات خرید هواپیما بدون مانع آمریکایی

وزارت راه و شهرسازی مدعی شد مذاکرات خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ بدون مانع آمریکایی در حال پیگیری است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مطلبی نوشت: «سخنگوی وزارت خزانه داری این کشور که امتیازهای جدید فروش هواپیما به ایران را بررسی می‌کند، به وبگاه فری بیکن گفت که شرایطی برای حصول اطمینان

وزارت راه و شهرسازی مدعی شد مذاکرات خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ بدون مانع آمریکایی در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مطلبی نوشت: «سخنگوی وزارت خزانه داری این کشور که امتیازهای جدید فروش هواپیما به ایران را بررسی می‌کند، به وبگاه فری بیکن گفت که شرایطی برای حصول اطمینان از این که این هواپیماها صرفا کاربرد تجاری دارند، وجود دارد و مانعی برای فروش هواپیما به ایران نمی‌بینیم. امتیاز اخیر به شرکت‌های بوئینگ و ایرباس شامل شرایط سفت و سخت برای کسب اطمینان از این است که هواپیماهای یاد شده صرفا در امر مسافربری تجاری استفاده می‌شوند و آن‌ها باز فروش نمی‌شوند و یا به نهاد مشخصی انتقال داده نخواهند شد.

وی افزود: اگر ما مشخص کنیم که این هواپیماها، کالا یا خدمات به نیات دیگری جز هواپیمایی کشوری استفاده شوند یا به اشخاص موجود در فهرست مشخص شده ویژه باز فروش یا انتقال داده شوند، دولت آمریکا در متن برجام حق لغو تعهد صادرات هواپیماهای مسافربری و قطعات آن‌ها را برای خود لحاظ کرده است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.