کد مطلب: ۵۳۳۴۸۶

خطیب‌زاده بیان کرد:

ادامه نشست وین برای رفع تحریم‌ها/ توضیح در مورد گفتگوی ظریف

ادامه نشست وین برای رفع تحریم‌ها/ توضیح در مورد گفتگوی ظریف

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه فایل صوتی منتشر شده از ظریف یک مصاحبه رسانه‌ای نبوده است، گفت این گفتگو در چارچوب‌های معمول و محرمانه‌ای که در داخل دولت انجام می‌شود صورت گرفته و تعهد دوجانبه برای حفظ محرمانگی آن بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: نظر رئیس جمهور این بوده که برای انتقال سوابق و تجارب برای دولت‌های بعدی اعضای کابینه گفتگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند و نظراتشان را اعلام کنند و این گفت‌وگو در این چارچوب صورت گرفته است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه به آنچه که آقای ظریف در این گفتگو مطرح کرده‌اند باید به صورت کلی نگاه شود نه گزینشی ادامه داد: ما از دو شب قبل کم کم مطلع و متوجه شدیم که بخش‌هایی از این فایل در حال منتشر شدن است و دیروز این موضوع به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: آقای ظریف همواره گفته‌اند که نظراتشان را در پشت درهای بسته شفاف و صریح مطرح می‌کنند و آنچه که انجام می‌شود حول قوه عاقله نظام است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با پیگیری‌های وزارت خارجه در مورد اتفاقی که برای دو شهروند ایرانی در ترکیه رخ داده است، گفت: پیگیری حقوق شهروندان ایرانی همواره برای ما مهم بوده است و در مورد این مسئله نیز از لحظه اولی که از این موضوع آگاهی پیدا کردیم آن را به صورت جدی پیگیری کردیم. با دوستان در ترکیه تماس گرفتیم و صحبت کردیم. نمایندگی مان در ترکیه در این زمینه فعال است. مرزبانی دو کشور با یکدیگر در این ارتباط دیدار و جلسه داشته اند. تهران نیز همان روز یادداشت خود را برای پیگیری این موضوع به سفیر ترکیه ارائه داد.

وی همچنین به سفر روز گذشته ظریف به قطر اشاره کرد و گفت: آقای ظریف در این سفر با وزیر خارجه و امیر قطر رایزنی و گفتگو داشته است.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با بیان اینکه آقای ظریف امروز راهی بغداد شده و با مقامات ارشد این کشور دیدار و رایزنی می‌کند، تصریح کرد: هیأت ایرانی شرکت‌کننده در کمیسیون مشترک برجام نیز امروز به وین سفر کرده است و انشاءالله گفتگوها در چارچوب کمیسیون مشترک برجام در ارتباط با رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.